Klacht LOreal Nederland: Geïrriteerde, opgezette, rode , jeukende onder en boven oogleden

XerSam

Kreeg opeens last van gigantische opgezette oogleden . Bij beide ogen ronde rode vlek, opgezet, warm aanvoelend en ontzettende jeuk. Ben gaan nadenken wat het nou precies zou kunnen zijn. Had sinds een paar dagen nieuwe dagcrème revitalift spf 30, had een vermoeden dat het door de crème kwam. Ben gaan googlen en heel herkenbaar wat ik lees over de allergische reactie van deze crème.

Mijn geld terug of een vervangende goedwerkende product.

LOreal Nederland
    Beste mevrouw Alami,

Hartelijk dank voor je bericht via Klachtenkompas over de overgevoeligheidsreactie van Revitalift spf. 30. Wat vervelend dat je een reactie op dit product hebt gehad. We hebben geprobeerd telefonisch contact met je te zoeken om het een en ander uit te leggen en te overleggen maar helaas troffen we je niet thuis.
    We proberen het risico op huidirritatie tot een minimum te beperken. Voordat we een nieuw product op de markt brengen wordt het uitgebreid getest. Iedereen reageert echter anders op bepaalde stoffen en daardoor is een overgevoeligheidsreactie helaas niet voorspelbaar.

We geven je daarom enkele adviezen om in de toekomst mogelijke problemen te voorkomen.

Voordat je een nieuw product gaat gebruiken kun je eerst een gevoeligheidstest doen. Dat gaat als volgt: breng een kleine hoeveelheid van het product aan achter je oor, of aan de binnenkant van je elleboog. Doe dit een aantal dagen achter elkaar. Als je geen reactie van de huid merkt, kun je het product gaan gebruiken. Een overgevoeligheidsreactie is echter nooit uitgesloten. Staak het gebruik zelfs bij een lichte reactie.

Je kunt ook via je huisarts een dermatoloog bezoeken. Door een aantal plakproeven kan de dermatoloog je vertellen voor welke stoffen je gevoelig bent. Je kunt op de verpakking van elk product lezen of deze stoffen tot de ingrediënten behoren. Zo kun je een overgevoeligheidsreactie in de toekomst vermijden.

We hechten veel waarde aan de vragen en opmerkingen van de consument, we waarderen het dan ook zeer dat je ons op de hoogte hebt gebracht.

Graag zouden wij je persoonlijk willen spreken om te kunnen overleggen. Wij vragen je daarom vriendelijk om telefonisch contact op te nemen met ons Informatie Centrum. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 – 12:30 en 13:15 – 16:30 uur op telefoonnummer 023-5499500.
    We hopen snel van je te horen.

Ook een klacht indienen over LOreal Nederland?