Klacht Loyalis: Uitsluitende voorwaarde op aov

Chris B

Via mijn werkgever kreeg ik het aanbod om een arbeidsongeschiktheidsverzekering op basis van een collectiviteit af te sluiten bij Loyalis. Prijs en voorwaarden doorgenomen leek het mij een goede verzekering en dus afgesloten.

Zoals gebruikelijk daarop een waslijst aan vragen moeten beantwoorden ten aanzien van mijn gezondheid en leven.

Nu heb ik op basis van mijn antwoorden op deze vragenlijst een beperkende voorwaarde gekregen in de dekking. Namelijk "Uitsluiting van elke invaliditieit en/of arbeidsongeschiktheid in verband met, danwel voortkomend uit "psychische klachten", de gevolgen en consequenties ervan.

Met deze beperkende voorwaarde ben ik het dus niet eens, enerzijds omdat de omschrijving wel heel erg generiek/algemeen is en anderzijds omdat dit gebaseerd op een korte periode (4 maanden) van ziekte in 2010. Notabene 3,5 jaar geleden ondertussen! Dat vind ik dus echt niet terecht.

Wat ik verwacht is een heroverweging en dat ik geaccepteerd wordt zonder beperkingen. Het is echt te zot voor woorden dat je als gezonde dertiger die even een moeilijkere periode gehad heeft bijna 4 jaar later nog daarvoor wordt uitgesloten bij een verzekeraar.

Chris B
    Loyalis erkend mijn klacht niet en blijft zich erop beroepen dat zij het terecht vinden om mij deze (onredelijke) beperkende voorwaarde op te leggen. Helaas is de macht van verzekeraars groot en kun je weinig hier tegen doen. Het antwoord van Loyalis was dat ik wel naar het KIFID kon gaan hiervoor. Die papiermolen heb ik geen trek in en geen tijd voor. Jammer Loyalis, loyaal zijn aan je eigen winstgevendheid gaat zeker voor het belang van je klanten en hun tevredenheid.

Chris B

Ook een klacht indienen over Loyalis?