Klacht Lucardi Juwelier: Armbanden binnen 5 weken stuk en geen garantie

RoJo

Op 26 oktober 2018 kocht ik een nieuw setje armbanden met artikelnummer10924591 en1049913. Het product heeft niet de eigenschappen die ik ervan mag verwachten en vertoont het volgende gebrek:
Op maandag 4 december brak het elastiek van de kralenarmband. tevens zagen we dat de leren armband ook al los ging en het leer loskwam uit de sluiting.
Op 8 december zijn wij naar het filiaal gegaan en hebben we de producten getoond.
Door de bedrijfsleidster werd aangegeven dat het slijtage betrof en abnormaal gebruik. (douchen, maar je gaat toch ook niet met schoenen aan onder de douche...).
Er is op geen enkele manier aangegeven of terug te vinden in de garantievoorwaarden dat de armbanden niet gedragen kunnen worden bij regenachtig weer of bij zweten.... (dat zijn de enige reden die wij kunnen bedenken dat de armbanden vochtig kunnen worden)

Aangezien het gebrek zich binnen zes maanden na aankoop voor doet, mag ik volgens de wet ervan uitgaan dat het hier gaat om een gebrek dat al aanwezig was bij aankoopen spoedig herstel, vervanging of vergoeding van het product mag worden verwacht.

ik u erop wijzen dat mijn zoon (middelbare scholier) voorzichtig met de sierraden is omgegaan, absoluut nooit mee heeft gedoucht of aangehouden bij sporten. Helaas leven we wel in een Nederlands klimaat waar het ook wel eens regent.
Ik heb na te zijn weggegaan uit het filiaal, 2 juweliers in Zaandam de armbanden laten zien. Onafhankelijk van elkaar werd aangegeven dat genoemde klachten NOOIT al binnen 5 weken mogen ontstaan!
Daarnaast wil ik benadrukken dat de houding en de wijze van reactie van Mevr. de bedrijfsleidster ronduit schofferend en beledigend was en zij vond dat onzorgvuldig met het product was omgegaan maar uit coulance wilde ze 1 armband vervangen. Steker nog toen ik haar wees op consumenten recht en dat de bewijslast bij haar lag, gaf ze aan "daar heb ik niks mee te maken"

De armbanden zijn echter als set gekocht en beide hebben een gebrek ik dan toch verwachten dan ook dat voor beide een passende oplossing wordt gevonden.

Passende oplossing in de vorm van herstel, vervanging of vergoeding.

Echter gezien de uitspraken van de bedrijfsleidster vraag ik mij af of dit product nog wel verkocht zou mogen worden....
Ondanks de gestelde termijn heb ik nog geen enkele reactie vanuit Lucardi mogen ontvangen.

RoJo
    Graag reactie

Ook een klacht indienen over Lucardi Juwelier?