Klacht Lucardi Juwelier: Slechte trouwringen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 159467
Gebruiker
Gerrit
Datum
8 reacties

Details

De klacht

Op 25-09-15 getrouwd en voor het eerst onze trouwringen gaan dragen. Na 3 weken leek het of we al jaren getrouwd zijn qua beschadigingen. Hiermee teruggegaan naar de winkel. Daar zijn ze 1½ week geweest en hadden we keurig glimmende ringen terug. We dachten dat ze mogelijk niet goed gepolijst waren voordat we ze kochten, dus met goede moed ze weer gaan dragen. Echter het mooie was van korte duur; er kwamen al heel snel weer krassen. Terug naar de winkel waarbij het personeel wéér bevestigde dat de ringen er niet uit zien. Bedrijfsleidster heeft contact gehad met hoofdkantoor en kreeg de opdracht ze wéér te polijsten. Daar waren wij het niet mee eens, want dan staan we binnen een paar weken weer met dezelfde schade in de winkel. Hierop zelf contact gezocht met het hoofdkantoor omdat zij de ringen niet gezien hebben en wel de conclusie trekken dat de beschadigingen komen van het dragen. Zij blijven bij hun besluit dat ze alleen gepolijst mogen worden. Reden om in actie te komen.

De oplossing

We willen ons geld terug of nieuwe ringen.
Het is de bedoeling dat je trouwringen alleen af moet doen als je geopereerd wordt en dus niet steeds na een paar weken om ze te laten polijsten.
We hopen dan ook op een prettige en snelle oplossing.

8 reacties

  1. Auteur
    Lucardi Juwelier
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Indien je de klacht doorstuurt naar info@lucardi.nl met daarin je gegevens, kunnen wij je klacht in behandeling nemen.

    Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    Webteam Lucardi
  2. Auteur
    Gerrit
    Datum
    Klacht is nog in behandeling. De ringen zijn opgestuurd naar de goudsmid ter beoordeling. Wachten nu op een reactie van Lucardi
  3. Auteur
    Gerrit
    Datum
    Het inmiddels ruim een week geleden en we hebben nog steeds geen reactie ontvangen van Lucardi. Ik vind het wel lang duren.
  4. Auteur
    Gerrit
    Datum
    Het inmiddels ruim een week geleden en we hebben nog steeds geen reactie ontvangen van Lucardi. Ik vind het wel lang duren.
  5. Auteur
    Gerrit
    Datum
    Het inmiddels ruim een week geleden en we hebben nog steeds geen reactie ontvangen van Lucardi. Ik vind het wel lang duren.
  6. Auteur
    Gerrit
    Datum
    Vandaag zelf contact met klantenservice opgenomen. Kregen de volgende informatie: de goudsmid heeft de ringen beoordeeld,zegt dat het puur door het dragen komt, hij in sept '15 de ringen al had gepolijst en gerodineerd. Apart, daar wij 25 -9-15 pas zijn getrouwd, toen pas de ringen zijn gaan dragen! Lucardi geeft aan op hun kosten nu nogmaals de ringen te polijsten en te rodineren, zullen ze eind volgende week terug hebben. Dan pas beoordelen wij het resultaat. Voor hen opgelost, voor ons niet.
  7. Auteur
    Gerrit
    Datum
    We zijn inmiddels weer een week verder en hebben de ringen nog niet terug.
    Gisteren gebeld met het hoofdkantoor en zij zeggen nu dat de ringen direct van de goudsmid naar het filiaal gaan.
    Hierop filiaal gebeld en zij zeggen de ringen dinsdag te verwachten. We zijn benieuwd of het zo is en hoe de ringen er dan uitzien.
  8. Auteur
    Gerrit
    Datum
    Ringen inmiddels ontvangen. We zijn niet tevreden over hoe alles verlopen is. We zullen de komende tijd de ringen qua beschadigen in de gaten houden en evt. een nieuwe klacht starten. Inmiddels al wel informatie ingewonnen bij Consumentenbond hoe hier mee verder te gaan.
    Voor ons is de klacht dus nog niet afgesloten!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Gerrit
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Lucardi Juwelier?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen