Klacht Lycamobile: Zeer slecht functionerende klantenservice

IN1234

De klantenservice houdt mij aan het lijntje. Ik ontvang de unieke pincodes niet om mijn 2 gekochte simkaarten incl beltegoed te verzilveren. Meerdere malen gebeld en gemaild. Geld teruggevraagd en gegevens opgestuurd. Als je belt (als je al contact krijgt) zeggen ze dat ze het doorzetten en dat je bericht terugkrijgt (na drie weken nog niets) als ik mail krijg ik geen antwoord meer. Dit speelt al sinds juli(!)

Trainingen voor klantenservice medewerkers verbeteren.
Contact met een supervisor die dingen direct kan oplossen
Excuses
Geld terug van de twee simkaarten en een
Schadevergoeding voor alle overlast.

IN1234
    Tot op heden geen reactie gehad van Lyca. Erg onbevredigende situatie. Hun klantenservice is een wassen neus.
    IN1234
    Ik wacht nog steeds op afhandeling van deze klacht.
    Als ik een adres te pakken kon krijgen om per papieren brief een klacht in te dienen had dan had ik dat allang gedaan, maar is niet te vinden (!) ik vermoed dat dat een bewuste strategie is van dit bedrijf.
    Hallo IN (aangepast moderator),

Beschouw dit bericht alstublieft als een oprechte verontschuldiging van Lycamobile voor het veroorzaakte ongemak. We begrijpen hoe frustrerend dit voor u kan zijn geweest.

Kunt u naar aanleiding van uw klacht de onderstaande details met betrekking tot de SIM-bestelling doorgeven voor verder onderzoek.

Datum en tijd van bestelling:
    Referentienummer (MFSTxxxxx):
    Nominale waarde van bestelling:
    E-mailadres gebruikt:

Beste mijnheer of mevrouw Logesh Jayabalan
    Hartelijk dank voor uw reactie.
    De gegevens die u vraagt heb ik reeds telefonisch twee keer, en per email reeds 4 x doorgegeven. Ik voel er niet veel voor om dit voor een 7-e keer te doen. Ik verwacht dat u deze gegevens onder de referentienummers kan terugvinden in uw administratie.

Mijn klacht behelst nu, naast dat ik uiteraard mijn geld terugwil voor de 2 simkaarten die ik sinds juli nog niet heb kunnen gebruiken, en waarvan ik twijfel of ik ze ooit zal kunnen gebruiken, een klacht tegen de zeer slechte klantenservice van Lyca mobile.

Ik wil graag dat hier verandering in komt, voor mijzelf en voor andere klanten van Lyca Mobile.

Graag licht ik een en ander telefonisch toe aan een supervisor van Lyca Mobile. Ik verzoek u om eerst de verslagen van de email correspondentie en de telefonische gesprekken goed door te lezen, zodat u ziet hoe men klanten aan het lijntje houdt.

De referentienummers zijn ref nr 80684354 en 80336209

in afwachting van uw antwoord

mvg IN
    Hallo klant,

De verstrekte referentienummers hebben details over slechts één geldige bestelling. Geef a.u.b. verdere details over de bestelling door om uw verzoek te controleren en verder te gaan.

Logesh J
    Niet te geloven!
    Ik heb mijn verhaal verteld aan Abdel op 31/08 nadat twee keer de verbinding verbroken was, 1 x de muziek zorgde dat ik niet verstaanbaar was voor jullie medewerker en bij de derde en vierde poging de verbinding niet tot stand kwam. Bij de 5-e poging kreeg ik Abdel aan de lijn. Vervolgens ontving ik geen code en heb ik op 11 sept weer gebeld en kreeg ik na nog weer 4 pogingen "Ghalid"aan de lijn. Dit nadat de 1-e keer de verbinding verbroken werd toen ik de naam van de klantenservice medwerker vroeg, de tweede keer ik niet te horen was door de muziek (van jullie), en de derde keer geen geluid op de lijn was....

Zij hebben mij verzekerd het verhaal goed te noteren, en Ghalid heeft mij verzekerd dat er contact met mij opgenomen zou worden.

wat betreft de nrs.
    De gegevens van de 1-e sim staan dus in de bijlages van de emails die ik heb gestuurd in antwoord op "Yousra"
    23-07-2-2- ORD 0000089339 ICCID 8931090700115585857

en de tweede sim 28-07-2020 ICCID 8931090700115589032

Ik ga ervanuit dat dit voldoende informatie is.
    al dit gedoe kost mij veel tijd.
    Nogmaals ik wil graag je supervisor spreken en/ of een schriftelijke klacht indienen.
    Graag ontvang ik van jou het adres waar ik mijn klacht schriftelijk kan indienen, of een nummer een naar van je supervisor bereikt kan worden.
    Hallo
    Niets meer van u gehoord?
    Beste Logesh Jayabalan
    Tot op heden niet meer van u teruggehoord.
    Bent u nog bezig met de afhandeling van mijn klacht?
    Graag ontvang ik sowieso van u het adres waarnaar ik schriftelijk mijn klacht kan sturen zodat er van hogerop iets gebeurt. Vanaf juli wordt ik op deze manier namelijk al aan het lijntje gehouden
    (!)
    Dear Customer,

I apologize for the delay involved.

Both the snap shots mentions the same date of transaction which is 23/07/2020. Can you please re-check and revert to us with correct proof confirming the debits on dates as specified at your end.

Also please share the card number which was debited for further investigations.

Accept our apologies for the inconvenience caused, we also would like to thank you for your patience and understanding.

Please do not hesitate to contact us if you have further enquiries.

Kind Regards,

Complaints Handler
    Hallo Logesh
    Zoals al uitgelegd ben ik er klaar mee.
    Graag ontvang ik nu antwoord op mijn vraag:
    1/ Hoe kom ik in contact met de supervisor van de klantenservice
    2/ wat is jullie adres voor indienen schriftelijke klacht over de klantenservice.
    Geachte klant,

Ik begrijp je frustratie.

Momenteel wordt uw zaak behandeld door de teamleider van de klachtenafdeling, dat ben ik. Daarom vriendelijk verzoek om ons te helpen met kaartgegevens die werden gedebiteerd voor verder onderzoek.

Ik dank u voor het delen van het bankafschrift voor het delen van het debetbewijs.

Onze excuses voor de vertraging en het ongemak. We willen u ook bedanken voor uw geduld en begrip.

Beste mijnheer Logesh
    Waarom vertelde u niet eerder dat u de teamleider bent?
    Ipv mij tig keer naar de supervisor te laten vragen. Hierdoor leek het alsof u mijn vraag negeerde.

Ik wil graag dat u mij belt. Al dit heen en weer gemail werkt niet.
    Hallo klant,

Het spijt me te moeten zeggen dat ik geen Nederlands spreek. Als u vertrouwd bent met het Engels, dan kan ik telefonisch contact met u opnemen. Bevestig alstublieft.

Als alternatief kunnen we de discussie voortzetten via het portaal waarin ik u kan helpen als u de volledige details verstrekt zoals gevraagd.

We willen u bedanken voor uw geduld en begrip.

Zucht.
    Eindelijk ben ik gebeld maar de persoon sprak Engels met een heel sterk Indiaas accent en de lijn was ( zoals gewoonlijk bij Lyca) niet erg best. Ik kreeg het idee dat hij mij niet goed verstond ( ik ben zelf volledig bilingual) en reageerde
    Met standaard zinnen die hij al heel vaak gebruikt had. Dooddoeners dus.

Het enige wat mogelijk was was om mij dan opnieuw de code voor activeren van de sim te sturen.

Dat is nu na 3,5 maanden erachteraanzitten, eindelijk gebeurd.

Maar wat blijkt? De code werkt niet!

Ik ben dus nog steeds HEEL ERG ONTEVREDEN MET LYCA en hun klantenservice.
    Mijn advies: niets bij hun bestellen, want ze hebben hun zaken niet op orde, en houden je aan het lijntje met vertragingstactieken en standaard automatisch gegenereerde zinnen tot je het opgeeft.

Het lijkt erop dat veel Lyca medewerkers gebrekkig nederlands spreken en dat ze reageren op mails via een vertaalprogramma. En daarom krijg je vaak geen antwoord op de vraag die je stelt in de mail. Ze begrijpen gewoon niet wat er staat.
    En hun centrale is ook heel slecht. Slechte verbinding, valt uit, of muziek op de lijn.

Hallo klant,

Bevestig de onderstaande details om deze te controleren en te escaleren voor verder onderzoek.

Lycamobile nummer:
    Simkaartnummer waarmee de pin is gebruikt:
    Datum en tijd van poging:
    Foutmelding:

U kunt ook contact met mij opnemen met de gegevens via e-mail waarvan u de pincode heeft ontvangen.

Accepteer onze verontschuldigingen, we willen u ook bedanken voor uw geduld en begrip.

Hallo
    Logesh

Zie mijn mail op complaints@lycamobile die ik een paae dagen geleden tegelijkertijd met deze reactie op klachtenkompas had verstuurd.
    Dear Ingeborg,

Thank you for your feedback. We are sad to hear that you are unable to use the valid PIN.

Firstly, we apologize for the delay in responding to your query.

We have escalated your details to the relevant department for further investigations with reference to Ticket ID : 82121694 and we would update you on outcome of escalation at the earliest.

Please do not hesitate to contact us if you have further enquiries.

Kind Regards,

Complaints Handler
    IN1234
    .. still no solution, they keep mailing me from
    Different names, turning in circles, using automated phrases.. it is terrible.
    If they would have had a) a decent telephone line that would work
    B) would have phoned me the first week and would have send a new sim and pin i would have been pleased with their service.
    To me it seems that several complait people
    Overthere are busy with this none of it coming together.
    While ago someone replied to a mail i send two months ago. I replied and now
    A mont later got a reply from yet another person.

Now they are constantly apologizing for the inconvenience, and thanking me for
    My patience.
    Well. I have no patience left. And the inconvenience was very large. I have no use of the number anymore but I am simply hoping that someone with authority overthere realises this is not the way to deal
    With customers. That they will
    Improve their service.

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Lycamobile?