Klacht Lyceo: Door corona zijn examentrainingen niet zinvol, Lyceo wil echter geld niet terugbetalen

H.A.M. van den Boogaard

Door de corona maatregelen zijn eindexamens vervallen. Bij Lyceo heb ik voor mijn twee kinderen in het totaal vier trainingen ingekocht. Ik wil het inschrijfgeld terug ontvangen. Het grootste deel van de kosten van Lyceo zijn variabel en vermijdbaar. Zij beroepen zich op overmacht en willen geen geld terug storten. Met het aanbieden van oefen opgaven en zelfs het ongevraagd toesturen van een boek lijken ze een poging te doen alsof ze een compenserende dienst leveren. Ik heb meerdere malen aangegeven daar geen prijs op te stellen maar nog geen reactie ontvangen. In eerste instantie werd een voucher aangeboden met de geldigheid van een jaar. Na flinke druk in social media is dat verlengd naar 2 jaar en is de voucher overdraagbaar. Voor mij is dat geen oplossing die enige waarde heeft.

Ik verwacht een terugbetaling van het geld voor de examentrainingen voor mijn kinderen. Ik heb begrip voor aftrek van enige administratieve lasten (circa € 25,- per training) omdat zij daar wel kosten aan hebben gemaakt. De overige kosten zijn vooral variabel en vermijdbaar.

Ook een klacht indienen over Lyceo?