Klacht Mac Pc Service : Verkoper weigert elk contact na ontbinding aankoop van een laptop.

H.F. Roelofsen

Bedrijf weigert elk contact na levering van een gebruikte laptop, welke niet voldeed na aankoop - de prestaties bleven achter. De laptop is daarna teruggestuurd naar verkoper, waarna verkoper heeft de laptop gedurende een week getracht te repareren, wat niet afdoende is gelukt; de laptop presteerde nog steeds niet optimaal. DIt is bevestigd door verschillende leerklachten van de ICT-opleiding, waarvoor de laptop was aangekocht (en die gebruik maken van hetzelfde model). Verkoper beweerde in een telefoongesprek er 'niet zoveel vertand van te hebben' en suggereerde dat we de laptop zelf ondeugdelijk hadden behandeld en opzettelijk schade aan de hardware hadden toegebracht. Vervolgens gaf verkoper te kennen alle contact te verbreken. Vervolgens is overgegaan tot ontbinding van de koop middels email en aangetekende brief waarin tevens om restitutie van het aankoopbedrag is gevraagd (binnen twee weken), is alle contact uitgebleven.

Restitutie van het volledige aankoopbedrag.

Mac Pc Service
    Het gaat er niet om dat ik u niet wil helpen, dat wil ik wel. Maar dan op mijn manier en niet zoals u die voorstelt.
    U kunt mij niet afdwingen te werken zoals u dat wilt, of zoals u dat het beste uit komt.
    Zo werkt dat niet. Zoals u mij vroeg of ik sportief wilde zijn en zijn geld direct wilde terug storten.
    Wie werkt er nou zo ?
    1 ik ga uw laptop niet terugnemen. Daar heb ik mijn goede redenen voor.
    2 ik kan u geen garantie meer aanbieden. Want u neefje heeft wellicht de computer zelf kapot gemaakt.
    3 Ik geef geel geld terug. Het kan, is mogelijk, maar dat doe ik bijna nooit.
    4 Als ik het doe, dan moet de product weer in een goede staat zijn en moet verkoopbaar zijn. Ook de computer moet eerst terug gestuurd zijn binnen die denktermijn zodat ik kan controleren of alles werkt zoals die geleverd is. Dit is bij u niet het geval. Ik heb alleen een aangetekende brief van u gekregen en geen computer.
    5 u stuurt mij in een mail met dat u koopovereenkomst wilt ontbinden. Geen enkel probleem. Is mogelijk maar heeft voorwaarden.
    6 u heeft mij geprobeerd door middel van een recensie op facebook zwart te maken zonder dat we nog een echte oplossing hadden gevonden voor de probleem met de computer.
    7 u heeft mij geprobeerd naam te schaden, ik heb u niks verkocht noch heb ik een overeenkomst met u.
    8 in onze telefoongesprek was u heel erg fel en eiste geld terug, u wilde geen gepaste oplossing, niet meer de computer terugsturen voor een tweede onderzoek.
    9 u beweert in onze telefoongesprek dat de software van Obsidion geen enkele schade kan aanrichten aan de computer die ik aan u neefje hebt verkocht.

dit laatse mag u eerst bewijzen of dat zo is. Ik heb bewijs dat u neefje met dit software die niet bedoeld en niet gemaakt is voor de Dell computers, en dat dee software die hij heeft gebruikt duidelijk zelf zegt dat die wel de computer kan beschadigen en dat zij geen enkele verantwoordelijkheid willen nemen voor het gebruiken van deze software en het tweaken van de cpu ( de processor ).

Mijn vraag is dan het volgende, waarom moet ik verantwoordelijkheid nemen voor de gebruik van deze software die jullie zelf op de Dell Laptop hebben geïnstalleerd en zelf er voor gekozen hebben om deze te gebruiken ?

Ook een klacht indienen over Mac Pc Service ?