Klacht Macbizz: Na reparatie is mijn laptop meer kapot dan voorheen.

Anis

Ik heb mijn macbook ter reperatie ingeleverd bij Macbizz, mijn macbook had een dode pixel en een slecht functionerende spatiebalk.(huisje was kapot)
Na pas 4,5 week kreeg ik mijn macbook terug, alleen het scherm was gerepareerd. De spatiebalk werd weg gezet onder waterschade alleen in plaats van dat alleen mijn spatiebalk het niet goed deed. Werkte mijn hele toetsenbord niet meer.
Vervolgens heb ik het bedrijf gevraagd om de klacht te herstellen. Ik ben zeer klant onvriendelijk geholpen of nouja niet geholpen. Ze konden niets doen dit kwam allemaal door de waterschade.
Ik heb daarna het bedrijf schriftelijk in gebreken gesteld, geen reactie op gekregen.
De Applestore heeft vervolgens mijn laptop onderzocht en komen tot de volgende conclusie:
Geen aantoonbare waterschade, toetsenbord met grof geweld aangesloten. Daarmee is mijn toetsenbordkabel flink verbogen waardoor die nu niet meer goed aansluitbaar is. Waar door eigenlijk het hele toetsenbord vervangen moet worden.
Kortom ik voel mij zeer bedrogen.

De kosten van een nieuw toetsenbord vergoeden.

Macbizz
    Alle garantie gevallen worden door, Microfix, aangesteld door Apple, te Amsterdam behandelt. Microfix geeft duidelijk aan dat er vochtschade is geconstateerd en dat daardoor het defect aan het keyboard is ontstaan. Als je het rapport van de Apple store kan overleggen, dan kunnen wij in contact treden met Microfix (Apple) voor een opheldering. Zie bijlage voor conclusie reparatie Microfix.
    Anis
    Hier bij het rapport van Apple.
    Macbizz
    Microfix zou de MacBook Pro graag terug willen hebben voor de diagnose van de geconstateerde vochtschade. Hou rekening met een doorlooptijd van de reparatie/eindoplossing van 10 werkdagen. We hebben eventueel een leenmachine voor je. Zou jij de MacBook Pro langs kunnen brengen of gratis naar ons antwoordnummer willen verzenden? Ons antwoordnummer is;

MacBizz
    tav Reparatie Afdeling
    Antwoordnummer 39303
    1090 WC Amsterdam

We horen graag van je.
    Anis
    Er is een formele verklaring door de fabrikant Apple zelf. Deze weegt zwaarder dan een derde partij. Daarom is er ook geen reden om nog nader onderzoek te doen. Ook heef de derde partij mijn laptop eerder al verkeerd gediagnosticeerd en schade toegebracht aan de laptop. In dit geval vertrouw ik dit bedrijf daarom ook niet meer. Verder heb ik mijn macbook bij Macbizz gekocht en heb ik niets te maken met de derde partij.
    Om deze redenen wil ik Macbizz vragen om een volledige compensatie van het toetsenbord zodat ik hem bij Apple zelf kan laten vervangen.
    Mocht er geen oplossing komen ben ik genoodzaakt om naar de geschillencommsie ICT waarborg te stappen.
    Macbizz
    Je hebt inderdaad helemaal gelijk dat je voor garantie bij de verkopende partij moet zijn. Dat is MacBizz en we willen tot een goede oplossing voor je komen. We ontvangen je MacBook Pro graag voor de afhandeling van deze reparatie.
    Anis
    Het is fijn dat jullie nu ook naar een oplossing toe willen werken. Maar zoals ik eerder aangaf ga ik mijn laptop niet een tweede keer inleveren zonder dat ik weet wat er gaat gebeuren, ook is dit niet nodig aangezien wij al weten wat er aan de hand is en dat vast op papier staat.
    Ook vraag ik mij af wat voor leenlaptop er dan mogelijk beschikbaar is? Zitten daar ook grafische programma's op?
    Macbizz
    Als Apple aangeeft dat er vochtschade geconstateerd is, dan vervangt Apple een onderdeel niet kosteloos onder garantie voorwaarden. Jij bent voor een second opinion naar een andere Apple locatie geweest en daar komt Apple tot een andere conclusie, namelijk er is geen vochtschade. We gaan er nu voor het gemak vanuit dat de Apple locatie waar jij bent geweest bent de juiste conclusie heeft getrokken. Met het officiële document van Apple, waarop staat dat er geen vochtschade is, kunnen we nu de reparatie door Apple laten uitvoeren. Als extra coulance kunnen we voor je, gedurende de reparatietijd, geheel kosteloos een MacBook Pro 13-inch ter beschikking stellen. Onze leenmachines hebben een schone installatie van de laatste versie van Mac OS X. Er staan geen grafische programma's op de leenmachine. Wel zouden we de data en dus je eigen grafische programma's van je laptop kunnen overzetten op de leenmachine. Dan kan je zorgeloos doorwerken, terwijl je MacBook Pro bij Apple wordt gerepareerd. Alles wat defect is, of niet goed functioneert wordt door Apple vervangen.
    Anis
    Top dit is een fijne oplossing. Hoe gaat deze procedure nu in zijn werk?
    Macbizz
    Als je de MacBook Pro gratis naar ons antwoordnummer retourneert, gaan we er mee aan de slag. Ik heb bij Apple geïnformeerd en ze verwachten tussen de 3 a 5 werkdagen met de reparatie bezig te zijn.

Ons antwoordnummer is;
    MacBizz
    Antwoordnummer 39303
    1090 WC Amsterdam

Ook een klacht indienen over Macbizz?