Klacht MacCity: Geleverd logic board voldoet niet aan eis van conformiteit

eezacque

In 2013 heb ik voor EUR 700 het logic board van mijn MacBook Pro laten vervangen door MacCity. De vervanging heeft in totaal 7 weken (!) geduurd, en uit communicatie met Apple support engineers blijkt dat er geen nieuw logic board is geplaatst, maar een opgelapt exemplaar. Het wekt dan ook geen verbazing dat het logic board het al na anderhalf jaar begeeft.

MacCity verbergt zich achter MicroFix (Amsterdam), het bedrijf dat de reparatie zou hebben uitgevoerd, en zwijgt verder in alle talen. MicroFix verschuilt zich achter Apple, en Apple is van mening dat het zich niet hoeft te houden aan het Nederlandse consumentenrecht: Apple erkent alleen eigen richtlijnen.

Ik voel me zwaar belazerd door MacCity, MicroFix en Apple.

De kosten van deze zaak zijn inmiddels opgelopen tot EUR 2620 en ik wil MacCity verzoeken dit bedrag aan mij over te maken. Ik ben vastbesloten deze kosten, en alle bijkomende kosten, terug te vorderen van betrokkenen, ongeacht de middelen die hiervoor nodig zijn, en de tijd die hiervoor nodig is.

Wij vinden dat MacCity hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

eezacque
    MacCity stelt zich arrogant op, trekt zich niets aan van de Nederlandse consumentenwetgeving, en verschuilt zich comfortabel achter MicroFix (Amsterdam), dat op laffe wijze achter Apple wegkruipt. Daarmee vallen MacCity, MicroFix en Apple in de categorie malafide bedrijven, waar de Nederlandse consument beter met een grote boog omheen loopt.