Klacht Maisonsdumonde.com: Bedrijf werkt niet mee na aan te hebben gegeven item te willen retourneren

Maria

Op 21 januari kocht ik online een grote voetenbank (299 euro zonder verzendkosten) bij Maison du Monde, welke binnen 4 weken geleverd zou worden. Na zelf navraag te hebben gedaan, kwam hij uiteindelijk op 23 maart.

Omdat de voetenbank afwijkt van de foto (veel logger van model), heb ik diezelfde avond aangegeven het item te willen retourneren. Dat is 2 dagen later bevestigd. Het door hen in de hand genomen Belgischr/Franse/Spaanse transportbedrijf zou contact opnemen. Zelf retourneren zit er helaas niet in. Het bedrijf neemt alle verpakkingsmateriaal mee bij levering, want policy.

Sindsdien verdween Maison du Monde van de radar. Ook het transportbedrijf neemt geen contact op en is niet te bereiken. Telefoonnummers te vinden op de website bestaan niet. Mails worden niet beantwoord. Er wordt aangegeven contact te zoeken met de Belgische tak via fb. Wanneer ik deze opzoek, blijkt ook dit niet te bestaan. Op emails die je verstuurt vanuit je eigen email wordt niet gereageerd. Je mag alleen een verzoek, vraag, klacht indienen via de tool op de website. Deze verzonden berichten verdwijnen waardoor je nooit kunt aantonen welke communicatie heeft plaatsgevonden.

Ik denk, zeker na het lezen van verschillende reviews, en het spreken van anderen consumenten die hun mening laten horen via de Instagram van Maison du Monde dat het bedrijf totaal geen energie gaat steken in het ophalen van dit item noch het terugbetalen. Waarschijnlijk gokken ze erop dat ik het opgeef.

Deze manier van werken vind ik werkelijk schandalig. Niet alleen kunnen we, zeker in deze tijd, ons geld goed gebruiken. Het gaat vooral om het principe. Zo ga je niet met consumenten om.

Ik zou het ontzettend fijn vinden als ik mijn pakket kan terugzenden en de betaling ontvang binnen de termijn die daarvoor staat.

Daarnaast denk ik dat het hoog tijd is dat Maison du Monde haar manier van werken aanpakt en past.

Wij vinden dat Maisonsdumonde.com hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Maisonsdumonde.com?