Klacht Mandemakers Keukens: Mandemakers heeft fouten gemaakt en lost deze niet op, maar negeert de klant.

QJK89

Vorig jaar bij Mandemakers Beuningen een keuken gekocht. Na een moeizaam verkooptraject toch de deal gemaakt. Tussentijds werden gemaakte afspraken ten aanzien van deadlines etc. niet nagekomen en hebben wij steeds contact moeten zoeken om de leverdatum, tevergeefs, niet te ver van onze streefdatum te krijgen. Nu werd het al snel een maand later. Dit had een indicatie voor ons moeten zijn over het serviceniveau van Mandemakers, maar helaas hebben we toen toch de koop doorgezet. Mistakes were made.
Bij levering:
• Schades aan frontjes van de lades. Deze zijn pas bij de 4e poging correct geleverd. Ondertussen zijn we sinds levering van de keuken 8 maanden verder.
• Twee identieke passtukjes zijn niet gelijk van formaat. Bij de eerste herstel poging was het verschil echter nog groter. Wederom 8 maanden na levering keuken pas correct.
• Bij aankoop aangegeven de huidige afwasmachine te willen behouden. Merk en typenummer doorgegeven. Bij levering blijkt dat de kast voor hoogbouw is en de afwasmachine is een laagbouw. Dit hebben we meerdere malen aangegeven maar Mandemakers negeert dit en komt al zeker niet met een oplossing. Uiteindelijk zelf elders een andere, wel passende, afwasmachine gekocht. Die paar honderd euro was het gezeur met Mandemakers niet waard.
• Bij aankoop een duidelijke situatieschets gegeven van de vloer. Halverwege het eiland loopt de stenen vloer van de keuken over naar de houten vloer van de woonkamer. Dit gaat samen met een klein hoogteverschil. Dit was geen probleem en zou meegenomen worden zodat dit naadloos zou passen. Bij levering bleek hier niets mee gedaan te zijn, en het heeft heel wat input van onze kant gekost om uiteindelijk zilveren slofjes onder de keuken te krijgen. Niet ideaal, gezien alle andere componenten mat-zwart of wit zijn. Maar vooruit dan maar…
• Foute tekeningen geleverd door Mandemakers. Als gevolg staat het eiland te ver de kamer in. Dit is an sich geen groot probleem, maar nu hangt de afzuigkap deels boven de kookplaat, en deels boven het gangpad tussen kookeiland en achterwand. Personen van 1.70 meter of groter (zoals ikzelf) kunnen hierdoor niet achter de kookplaat staan.
Het laatste punt is nog steeds niet opgelost. We hebben meer dan 10 keer contact opgenomen waarbij beloofd werd dat we teruggebeld zouden worden wat dus steevast niet gebeurt. Ons document met puntsgewijs verslag van de contactmomenten zit ondertussen op pagina 5, sinds levering en dus nog zonder de verkoopfase...

Mandemakers moet de fouten oplossen, en de keuken zodanig maken dat deze werkbaar is. De oplossing die samen met de teamleider servicedienst gevonden is lijkt hiervoor de beste manier.
Gezien de situatie bewijst dat Mandemakers zich, richting ons in ieder geval, niet aan gemaakte afspraken houdt wil ik graag op papier een boeteclausule voor het geval Mandemakers zich wederom niet aan de gemaakte afspraken houdt.

Mandemakers Keukens
    Beste meneer, mevrouw Klooster,

Een heel erg vevelende situatie, dat begrijpen we. We hebben hierover telefonisch contact met u gehad en gaan aan de slag met de oplossing hiervoor. U hoort zo snel mogelijk weer van ons.

Twan Verlinden - Mandemakers Keukens

Ook een klacht indienen over Mandemakers Keukens?