Klacht Mango Mobility: Rare afwikkeling

Hohlbein

Mijn schoonmoeder van 93! heeft proef gereden in Barneveld op een occasion scootmobiel. Bij thuiskomst bleek onmiddellijk dat ze niet in staat is om de draai te maken met het apparaat in haar gang. Ze is slecht ter been. Direct contact opgenomen om het apparaat terug te leveren en om de koopovereenkomst te ontbinden op grond van het feit dat dit toestel niet voor haar geschikt is ( helaas). Ik noem dat dwaling.

Wel nu, we zouden worden teruggebeld omdat kennelijk intern overleg nodig is. Na reclamatie krijgen we een email waarin staat dat "bij wijze van uitzondering" het apparaat wordt teruggenomen voor slecht 40% van de factuurwaarde. Ik vind dat een kwalijke zaak en het riekt naar "misbruik van omstandigheden". De koop zou m.i. kunnen worden ontbonden omdat ook de nogal jonge verkoper ( en koper ) zich kennelijk onvoldoende heeft gerealiseerd dat mevrouw van 93 jaar in de praktijk van haar dagelijkse bestaan niet met het ding uit de voeten kan.Een proefperiode was alleszins op z'n plaats geweest.
Een schadevergoeding aan de verkoper van max 15% lijkt me redelijker dan het huidige aanbod. Kortom weinig zorgplicht te zien en qua opvolging onder de maat.

direct teruglevering tegen een vergoeding van maximaal 15% van de aankoopprijs lijkt me alleszins redelijk. En natuurlijk brengen we het apparaat direct netjes retour.

Mango Mobility
    Geachte heer van Deutekom,

Wij zullen vandaag contact met u opnemen om een passende oplossing overeen te komen.

Mango Mobility

Ook een klacht indienen over Mango Mobility?