Klacht Marktplaats: Account onterecht definitief geblokkeerd

JPM

Ik kon niet meer inloggen op mijn marktplaats account en kreeg een melding dat ik om veiligheidsredenen mijn wachtwoord opnieuw moest instellen. Ik zou vervolgens een mail moeten ontvangen die mij de mogelijkheid zou geven om een nieuw wachtwoord in te stellen. Ik heb dit meermaals geprobeerd, maar er kwam geen mail van marktplaats binnen.

Vervolgens heb ik contact opgenomen met marktplaats via de chat, de enige contactmogelijkheid die ze bieden. De medewerker in de chat vertelde mij dat mijn account was geblokkeerd, omdat er 'tips' waren binnengekomen dat er iets mis zou zijn met mijn advertenties. Mijn account kon niet meer opnieuw worden geactiveerd. Een bijzondere reactie, aangezien mijn laatste advertentie 11 maanden geleden is verlopen (dus geen verkoop) en ik tot 2 maanden geleden als koper nog gewoon gebruik heb kunnen maken van mijn account. Ik had helemaal geen openstaande advertentie op marktplaats, laat staan een frauduleuze.

De medewerker gaf aan dat hij niets kon doen, er was geen andere mogelijkheid om contact op te nemen met marktplaats en er was ook niemand anders die mij nog kon helpen met het deblokkeren van mijn account. Kortom ik heb pech, mijn account is om onduidelijke redenen, onterecht geblokkeerd en we helpen je niet verder.

Ik zou graag zien dat marktplaats mij meer tekst en uitleg geeft en mijn account weer hersteld. Na jarenlang klachtenvrij gebruik te hebben gemaakt, zowel aankoop als verkoop zou je toch wel iets meer verwachten.

Wij vinden dat Marktplaats hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Marktplaats?