Klacht Marktplaats: Marktplaats hanteert een ondeugdelijk ervaringen systeem

Consumentje

Na alle 5* beoordelingen zag ik ineens een 1* beoordeling. Deze was gegeven door iemand die op een "bieden" advertentie gereageerd had. Na 2 lage biedingen werd mij verzocht een prijs te geven. Die is door mij verstrekt,waarop niet gereageerd is. De advertentie was geplaatst op 6-1-2021,betreffend persoon heeft diezelfde middag gereageerd,waarna ik direct geantwoord heb. Op 22-1-2021 heb ik de advertentie verwijderd. Het blijkt dat Marktplaats,op moment van verwijdering (22-1-2021),de bieder verzocht heeft:"zijn ervaring te delen". In Marktplaats "Help in Info" wordt aangegeven:"deel eenvoudig jouw ervaring als Koper of Verkoper,met de andere partij". Marktplaats laat onvermeld:"dat bieders" die geen koper zijn,ook verzocht worden tot beoordeling". Verder wordt gemeld:"Als er geen gebruik gemaakt is van een Betaalverzoek via Marktplaats,kan GEEN ervaring gegeven worden". Klacht ingediend. Antwoord Marktplaats:"met de woorden Koper en Verkoper,bedoelen wij geenzins de juridische positie bij een transactie. Wij willen alleen de positie bij een mogelijke transactie op Marktplaats weergeven",en:"Het klopt dat er geen gebruik gemaakt is van een Betaalverzoek,maar dat betekent niet dat de optie om te beoordelen helemaal vervalt. Het systeem kiest dan de meest logische koper/bieder uit,om een beoordeling achter te laten". Hoezo:"Het systeem kiest dan",er wordt gemeld:"dat dan GEEN ervaring gedeeld kan worden"!. Marktplaats vermelde voorwaarden en info's hebben "andere betekenissen",dan ze aan de gebruikers melden,zo blijkt. De adverteerder wordt dus misleid door Marktplaats. Er heeft bij betreffende advertentie geen Koop/Verkoop of transactie plaatsgevonden. Marktplaats biedt aan een (beneden de waarde) bieder,de mogelijkheid onware beschuldigingen te uiten en reputatieschade aan te richten. De verstrekte "verbeterpunten":1:"Beleefder communiceren",hoewel ik geenzins onbeleefd gecommuniceerd heb,2:"sneller antwoorden",hoewel ik direct geantwoord heb,3/4:"betere:productomschrijving en foto's",gezien de biedingen (zonder vragen) blijkt ook dit onwaar. Marktplaats meldt:"dat ze ontvangen ervaringen niet verwijderen". Zelf de ervaringverstrekker daarna vragen gesteld over de waardering. Hij stelt het gedaan te hebben:"om mij een lesje te leren voor de toekomst",ik zou hem:"kortaf en bot" geantwoord hebben. Zijn vraag:"heeft u een taart gekocht om dit heuglijke feit (1*) te vieren?

De waardering verwijderen,gezien geen koop of transactie heeft plaatsgevonden,en er geen gebruik gemaakt is van een Betaalverzoek via Marktplaats. Marktplaats had volgens hun voorwaarden niet mogen verzoeken om een beoordeling,dan mag geen ervaring gedeeld worden.

Wij vinden dat Marktplaats hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Marktplaats?