Klacht Marktplaats: Profijt Marktplaats van frauduleuze praktijken ?

raromamo

Geachte Heer/Mevrouw,

Betreft:Profijt Marktplaats van frauduleuze praktijken?

Vrijdag 13-April-2018 heb ik een product gekocht van een particulier via de 2ehandsmarkt-website Marktplaats.
Marktplaats benadrukt dat de gebruikers zich zo goed moeten laten informeren over de partij waarmee ze 'zaken' doen.
Echter vindt alle correspondentie nu plaats via de berichtenservice van markplaats zelf en kan je jezelf niet meer
verwittigen van de werkelijke persoon waarmee je van doen hebt (echte email adres/en of IP-adres).
Ook de bankrekening waarop je betaalt is die van een partij (Media Medics B.V.) welke de betaling doorzet naar de eindgebruiker waardoor deze dan ook niet te verifiëren is.
In mijn geval heb ik een product gekocht van iemand die 7 jaar lid was en in correspondentie geen argwaan wekte.
Bij de transactie heb ik gebruik gemaakt van de Markplaats-ideal-app.
Kort na de transactie kreeg ik van Markplaats de melding dat ik te maken had met een frauduleuze gebruiker, waarop zijn account verwijderd is,
en verdere correspondentie tussen mij en verkoper ook niet meer mogelijke was.
Na contact met marktplaats kreeg ik een mail toegestuurd met daarin het betoog om aangifte te doen bij de politie en een melding te maken bij Online betaalplatform
(waaronder Media Medics valt ).Onder "Help en info" op de website van Marktplaats valt te lezen dat de betalingen geschieden via Media Medics B.V. en dat hier een werkdag overheen gaat.
Ik heb een melding gemaakt bij het betaalplatform ( niet bij politie-meldpunt omdat dit formeel pas na 2 weken kan ) zodat ze de betaling op tijd zouden kunnen storneren,
echter wordt er niet op mijn mail en telefoon geantwoord. Het wrange is, dat deze Marktplaats en Media Medics niet mee werken aan het stoppen van deze betaling,
maar WEL provisie ( zgn. service kosten) krijgen over de gemaakt transactie. Marktplaats en Media Medics B.V verdienen op dit moment aan deze transacties
en dekken zich dan ook in door te zeggen dat de frauduleuze handelaar is verwijderd van het platform. Waarom gebeurt dit dan vlak NA dat de transactie al voldaan
is en wordt er geen moeite gedaan om de betaling te storneren ?? Dit heeft er toch alle schijn van dat Marktplaats net genoeg moeite doet om niet op de vingers getikt te worden,
maar wel hier gewoon geld aan kan blijven verdienen.

Hoogachtend,

R. Roggeveen

Marktplaats zou een halt moeten toegeroepen worden deze praktijken te faciliteren en aangespoord moeten worden deze betalingen te storneren. Zeker wanneer ze daar alle redenen en middelen voor hebben ( indicatie dat de verkoper frauduleus is, de vraag van de gedupeerde om het op te lossen en het feit dat de betalingen op het moment van schrijven zich op hun systeem bevinden ). Feitelijk moet Marktplaats degene zijn die voor een oplossing moet zorgen, niet de gedupeerde die verstoken is van alle informatie.

Wij vinden dat Marktplaats hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Marktplaats?