Opgelost door Marskramer: Misleiding folderaanbieding: Leifheit vacuum raamwisser

Maris

Vandaag, 4 september heb ik een Leifheit vacuüm raamwisser met steel gekocht. In de reclamefolder staat tot twee maal toe: met steel een bereik tot 2,4 meter. Bij aankoop bleek de steel maar 43 cm te zijn. De verkoopster gaf aan de steel te kunnen uitschuiven. Maar in de praktijk bleek dit niet het geval. Bij nogmaals navraag in de winkel bleek dat je de lange steel die tot 2,4 meter kan gaan er bij moet kopen. Dit staat helemaal niet aangegeven in de folder! Bij de afbeelding in de folder staat een grote reclamekop: steel met bereik tot 2,4 m. Dan mag je dit toch ook verwachten? Er staat niet bij los verkrijgbaar. Ik vind het grote misleiding van de consument!

Dat de Marskramer hun belofte (raamwisser met lange steel 2,4m) in de reclamefolder ook nakomt!

Marskramer
    Helaas is de tekst in de folder is wat onhandig geformuleerd. Het is echter niet foutief. Mét de steel aan het apparaat heeft u een bereik tot 2,4m. Dat houdt in dat als u de steel aan het appaaraat doet, u uw raam tot op 2,4m hoogte kunt schoonmaken. Er staat nergens vermeld dat de steel 2,4m zou zijn. Wij hebben dus een juist product geleverd.
    In toekomstige reclame-uitingen zullen wij dit anders vermelden.
    Onze excuses voor de verwarring.
    Maris
    In de reactie erkennen jullie dat de reclame onhandig is en tot verwarring leid.Hierover zijn we het dus eens!Een papieren excuus voor deze misleiding is echter onvoldoende.In de folder staat in grote letter STEEL met bereik van 2,4 meter.In werkelijkheid betreft het hier een klein steeltje van zo'n 40 cm. Een steel met bereik van 2,4 wordt aangeboden,terwijl een klein steeltje van 40 cm wordt geleverd.Marskramer dient deze belofte dan ook na te komen en te leveren wat ze in de folder aanbieden!
    Marskramer
    Er is een passende oplossing getroffen.
    Maris
    Ik heb een steel gekregen.

Maris

Ook een klacht indienen over Marskramer?