Klacht Mart Kleppe: Ondeugdelijk duur product gekocht met ondeugdelijke service.

Poortman5331

Wij hebben 2 jaar en 3 maanden geleden hier 2 banken, 2 eettafel stoelen en 2 fauteuils gekocht. Nu zijn de armleuningen van de fauteuils door slijtage gescheurd. Dit waren zeer dure stoeltjes, wij hebben 1450 euro per stuk betaald. Wij verwachtten dan ook dat de levensduur langer dan 2 jaar zou duren. Mart Kleppe beroept zich nu op de voorwaarden van het CBW en biedt een herstoffering aan voor 1100 euro per stoel! waarbij we volgens voorwaarden zelf 66% dienen te betalen. Enerzijds absurd dat de herstoffering bijna gelijk is aan de verkoopprijs, anderzijds hoe komt met aan deze willekeurige calculatie? Echter, de belangrijkste discussie gaat over de kwaliteit en verwachte levensduur van stoelen die de aanschafwaarde recht doet. Hier gaat Mart Kleppe volledig aan voorbij. Er is ons een ondeugdelijk product verkocht. Wij verwachten dan van een zaak zoals Mart Kleppe dat dit minstens op een correcte en deugdelijke manier wordt opgelost.
Zeker daar wij meerdere stoelen en baken hebben gekocht die nog in prima staat verkeren is aantoonbaar dat het gebruik normaal is. De slijtage echter niet.

We wensen een oplossing voor herstoffering waarbij de kosten gebaseerd zijn op een ondeugdelijk product. We zijn ook echt wel bereid om een bijdrage te betalen maar uitgaande van een levensduur van minimaal 10 jaar (wat normaal is bij dergelijke kwaliteit) verwachten wij niet na 2 jaar bijna de nieuwwaarde van de stoelen te moeten betalen, of 66 % van de herstoffering. Een bijdrage van 150 euro per stoel is voor ons het maximum of de aanschafwaarde teruggevorderd min 150 euro.