Klacht Marvins Militaria: webshop handelt in strijd met de wet en daardoor ben ik de duper als koper en als consument

GedupeerdeSebastiaan

2 weken geleden heb ik een post van circa 80 jaar oud gekocht. Op de foto was duidelijk te zien dat er een klein scheurtje in een oude vouw zat. Geen probleem..zo wil ik hem kopen.
Voor aanschaf vroeg ik hoe hij hem zou versturen gezien de scheur en de kwetsbaarheid van de poster. "voorzichtig opgerold" kreeg ik te horen. Duidelijk. Ik ga de koopovereenkomst aan.
Een aantal dagen later kwam de poster binnen. De doos was iets ingedeukt ondanks de breekbaar stickers.
Bij open maken de doos viel op dat hij niet in een koker zat..maar opgevouwen. Dat snapte ik niet want de poster was nu compleet doorgescheurd. Zij het door transport, zij het door de manier van verpakken...geen idee. Maar ik heb wel 90 euro betaald voor de poster die nu doorgescheurd is;

Meteen [tekst verwijderd door moderator i.v.m. privacy] van marvins militaria gemaild.
Het eerste antwoord was: Vervelend! Echter viel mij ook meteen op dat er gauw gewezen werd naar de postnl. Die heeft het mogelijk veroorzaakt en de webshop wees mij vrijwel meteen naar postnl om daar maar verhaal te gaan halen. De postnl heeft de fout gemaakt en daarmee basta.
Na wat mail heen en weer blijft hij bij dat standpunt. Ik moet maar moeite gaan doen

Herroepingsrecht, non conformiteit, ingebrekestelling...daar doet hij niks mee. Ik quote;" Artikelen mogen inderdaad binnen 30 dagen geretourneerd worden . Echter dit is een hele andere situatie. Ik kan niet aansprakelijk gesteld worden voor iets waar ik niks aan kan doen."
Alle algemene voorwaardes en nederlandse wetten vervallen aldus [tekst verwijderd door moderator i.v.m. privacy].

Daar nam ik geen genoegen mee want in de consumentenrechten wet staat dat de verkopende partij altijd verantwoordelijk is tot en met aflevering van het pakketje.

Na contact te hebben gehad met Unive rechtbijstand en de ACM ,waar ik melding gemaakt heb van de frauduleuze werkwijze, blijkt inderdaad dat hij handelt tegen de regels in.

Hij is verantwoordelijk voor de verzending en hij moet verhaal halen bij postnl. Daarnaast dient hij mij te vergoeden. Dat heet het ondernemingsrisico. Verzekerd versturen kan zeker. Dat is niet voor de consument..maar juist voor de verzendende partij zodat die het geld terug krijgt wat hij moet vergoeden aan de consument/koper.

Marvin military deelt niet die wet/regel en zegt...succes met het uitzoeken via de juridische manier.

dat de verkopende partij zijn verantwoording neemt en handelt naar de nederlandse wet. Ik wil dat hij het product terugneemt en mij vergoed. Dan kan hij zelf bij de transporteur verhaal gaan halen.

Bijlagen

Marvin heeft geen enkel contact gezocht. Alle reviews worden met man en macht verwijderd. Zeer zwakke en trieste manier van handelen. Laag persoon.

GedupeerdeSebastiaan
    De webshop reageert niet via klachtenkompas.
    Wel haalt ie de negatieve recensies weg op Facebook ipv dat hij reageert. Niet professioneel.
    Gelukkig blijven andere reviews wel staan. :)
    GedupeerdeSebastiaan
    Marvin reageert niet. Op niks. Zonde. Zo kan een webshop nog iets van zich laten horen.

Ook een klacht indienen over Marvins Militaria?