Klacht Masongarments.com: Schoenen kapot na 1 maand

Klachtnummer
# 404701
Gebruiker
Danielle1233
Datum
7 reacties

Details

De klacht

Ik heb een maand geleden schoenen besteld bij Mason Garments. Bij alletwee de schoenen zitten al beschadigingen. Mason garments reageert hier zelf op door te zeggen dat het dierlijk leer is en dat dit nou eenmaal gebeurt. Dit vind ik belachelijk na nog niet eens 1 maand. En dit voor dure schoenen. Ik wil ze retour sturen en mijn geld terug krijgen maar MG zegt dit niet te doen en ze willen me na mails heen en weer te hebben gestuurd 20% korting geven. Ik ga hier niet mee akkoord.

De oplossing

Ik wil mijn schoenen retour kunnen sturen en mijn geld terug krijgen

7 reacties

  1. Auteur
    Mason Garments
    Datum
    Beste D. Servais,

    Deze oplossing kwam tot stand doordat je de schoenen al voor de helft van de prijs hebt kunnen bestellen en omdat de beschadiging in de binnenkant van de schoen zit en je dit dus niet van buiten af kan zien. Ons leek het dus een gepaste oplossing om hierbij nog eens 20% te refunden zodat je de schoenen voor erg weinig hebt kunnen krijgen en de schoenen niet onnodig weggegooid zullen worden. Dat zou namelijk heel zonde en niet duurzaam zijn. Je zou hiervoor dus 28,50,- terug krijgen, dan heb je in totaal 114 euro betaald voor schoenen die eigenlijk 285,- waard zijn.

    Hierbij hoop ik dat je de keuze van ons begrijpt, echter ben je van recht om de schoenen naar het inspectie departement te sturen. (Je kon namelijk wel of niet akkoord gaan met de 20%). Kan je je keuze inlichten bij onze customer service?

    Ik zie je antwoord graag tegemoet en een fijne dag gewenst!

    Roan Doorn
    MasonGarments.com

    Mason Garments B.V.
    KVK Amsterdam 58453016
    BTW/VAT NL853046165B01
    Abn Amro NL04ABNA0441618790
    Swift/BIC : ABNANL2A

    Mason Garments HQ
    Hoofdweg 108
    1175 LC Lijnden
    The Netherlands

    --
    This transmission is confidential and intended solely for the person or organization to whom it is addressed. It may contain privileged and confidential information. If you are not the intended recipient, you should not copy, distribute or take any action in reliance on it.
  2. Auteur
    Danielle1233
    Datum
    De schade is nu nog niet goed te zien, maar als ze na 5 keer dragen al zo kapot zijn zal het niet lang duren voordat de schade wel aan de hele voorkant zit. Je zegt dat ik dan 114 euro betaal voor schoenen ter waarde van 285 euro maar ik heb nog nooit schoenen gehad die 285 euro waard zijn en na nog geen maand al zo kapot zijn . En wat gebeurt er als ik mijn schoenen stuur naar jullie inspectie departement? Krijg ik dan hetzelfde antwoord alleen moet ik hier dan nog een verzendkosten voor gaan betalen. Zeer ontevreden.
  3. Auteur
    Mason Garments
    Datum
    Beste D. Servais,

    We weten waar de beschadiging vandaan komt, omdat we onze schoenen kennen en we elke dag hard bezig zijn om ons te blijven verbeteren. We hebben close contact met onze makers in Italie en ik kan u garanderen dat de schoenen van uitstekende kwaliteit zijn en met aandacht worden gemaakt en gecontroleerd.

    De eyelet aan de upper van de schoen steekt iets meer uit dan normaal of heeft iets scherps waardoor het schuurt, dit hoort dus ook niet te gebeuren en komt maar weinig voor. Wel weet ik dat het alleen aan de zeekant van de tong schuurt en niet de buitenkant gaat beschadigen.

    Je kan het naar het inspectie departement sturen waar ze de schoen gaan controleren op een productiefout, als het een productiefout betreft is het mogelijk om een nieuw paar te krijgen of een refund. En dan worden ook de verzend kosten vergoed.

    Roan Doorn
    MasonGarments.com

    Mason Garments B.V.
    KVK Amsterdam 58453016
    BTW/VAT NL853046165B01
    Abn Amro NL04ABNA0441618790
    Swift/BIC : ABNANL2A

    Mason Garments HQ
    Hoofdweg 108
    1175 LC Lijnden
    The Netherlands

    --
    This transmission is confidential and intended solely for the person or organization to whom it is addressed. It may contain privileged and confidential information. If you are not the intended recipient, you should not copy, distribute or take any action in reliance on it.


  4. Auteur
    Mason Garments
    Datum
    Beste D. Servais,

    We weten waar de beschadiging vandaan komt, omdat we onze schoenen kennen en we elke dag hard bezig zijn om ons te blijven verbeteren. We hebben close contact met onze makers in Italie en ik kan u garanderen dat de schoenen van uitstekende kwaliteit zijn en met aandacht worden gemaakt en gecontroleerd.

    De eyelet aan de upper van de schoen steekt iets meer uit dan normaal of heeft iets scherps waardoor het schuurt, dit hoort dus ook niet te gebeuren en komt maar weinig voor. Wel weet ik dat het alleen aan de zeekant van de tong schuurt en niet de buitenkant gaat beschadigen.

    Je kan het naar het inspectie departement sturen waar ze de schoen gaan controleren op een productiefout, als het een productiefout betreft is het mogelijk om een nieuw paar te krijgen of een refund. En dan worden ook de verzend kosten vergoed.

    Roan Doorn
    MasonGarments.com

    Mason Garments B.V.
    KVK Amsterdam 58453016
    BTW/VAT NL853046165B01
    Abn Amro NL04ABNA0441618790
    Swift/BIC : ABNANL2A

    Mason Garments HQ
    Hoofdweg 108
    1175 LC Lijnden
    The Netherlands

    --
    This transmission is confidential and intended solely for the person or organization to whom it is addressed. It may contain privileged and confidential information. If you are not the intended recipient, you should not copy, distribute or take any action in reliance on it.


  5. Auteur
    Danielle1233
    Datum
    Waar kan ik ze naartoe sturen?
  6. Auteur
    Mason Garments
    Datum
    Beste D. Servais,

    Hiervoor moet u een mail sturen naar de customer service, hun zullen je het formulier toesturen en adres

  7. Auteur
    Mason Garments
    Datum
    Beste D. Servais,

    Hiervoor moet u een mail sturen naar de customer service, hun zullen je het formulier toesturen en adres

Ook een klacht indienen over Masongarments.com?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen