Klacht Maxi-Cosi: Onveilige Maxi Cosi autostoel, doordat kind onder de gordels kan uitkomen

M.A. van Os

Mijn dochter bezit een autostoeltje: Maxi Cosi Axiss Fix. Nu doet zich het volgende probleem voor, dat onze kleindochter (leeftijd 2 jaar) zich onder de gordels uit kan worstelen en zo vrij uit het stoeltje kan komen. Mijn dochter telefoneerde vervolgens met het bedrijf Maxi Cosi hoe dit op te lossen was. Als antwoord kreeg zij: “Geef maar een mep naar achteren”! Zie je dat voor je: een alleen reizende vrouw in een auto die tijdens het rijden maar een mep naar achteren moet geven! Aan de gordels zitten “oogjes” waartussen je iets zou kunnen bevestigen waardoor het moeilijker wordt om er uit te komen, maar Maxi Cosi zei dat de brandweer deze afraadde wegens moeilijke verwijdering.
Mijn dochter heeft vervolgens een gordelbeveiliging anti escape systeem aangeschaft, maar onze kleindochter komt daar nog steeds uit! We zitten dus met een ernstig beveiligingsprobleem, dat je bij een autostoel van ca. 500 euro niet zou verwachten. Het stoeltje voldoet niet aan de eisen die je er aan zou mogen stellen.

Een bruikbare oplossing vinden voor dit probleem of stoel terugnemen!

Wij vinden dat Maxi-Cosi hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Maxi-Cosi?