Klacht Maxict.nl: Niet het juiste artikel geleverd.

Patrick

MAX ICT B.V. bood via BOL.COM als zijnde partner een Unifi G3_FLEX camera aan voor 42,29. Aangezien er een banner van BOL.COM boven stond met "Haal alles uit je zomer" en de prijst op Tweakers begon bij 89,99 leek me dit een leuke actie.

Prijsverschil was niet van dien aard dat je van een "fout" uit mocht gaan.
Voor de zekerheid bij de specificaties het EAN nummer opgezocht en bij Ubiquiti gecontroleerd (EAN 0810354023286, 0817882024327). Het ging inderdaad om die camera.

Dag later kwam een doos binnen, maar i.p.v. een camera zat er een mount kit voor de camera in.

Contact opgenomen met MAX ICT B.V. om het probleem aan te kaarten.
Deze kwam met het teleurstellende antwoord dat het om een fout ging, dat ze de camera zelf niet op voorraad hadden en dat ik alleen de mount kit terug kon sturen en mijn geld terug krijg.

Vervolgens gaven ze aan dat de camera al geruime tijd niet meer geproduceerd en geleverd wordt. Dit gecheckt bij Ubiquiti zelf en zij gaven aan dat dit onzin is en dat ze de camera op voorraad hebben.

Inmiddels was de camera via MAX-ICT B.V. wel weer leverbaar dus heb ik weer contact met ze gezocht. Gevraagd of we alsnog de zaak in orde kunnen maken maar ze blijven stug melden dat ze het product niet kunnen leveren en dat de camera al een jaar uit hun assortiment is.

Ondanks alle bewijzen die ik heb verzameld en aan ze getoond blijven ze doen of hun neus bloed en weigeren ze hun verantwoordelijkheid te nemen.

Persoonlijk zou ik niemand aanraden hier iets te kopen

De geleverde artikelen waren niet bijzonder goed ingepakt en de opvulling van de doos liet te wensen over.

Klantenservice blijft standaard antwoorden sturen, verteld niet het echte verhaal en wil totaal niet meedenken om een compromis te bereiken.

Ik wil het verkeerde artikel (mount kit) retourneren en het juiste artikel (Unifi G3-Flex camera) ontvangen.
Excuses zijn leuk, maar zijn helaas niks anders dan damage control om gezichtsverlies van publieke opinie enigszins te beperken. Feit blijft dat Max ICT B.V. Wettelijk verplicht is het product te leveren ook al hebben ze een fout gemaakt. En da doen ze dus niet. (Ze weten heel goed dat de camera die ze nu aanbieden dezelfde is, maa blijven zich achter smoesjes verschuilen.) Beetje bedrijf had het gelijk geregeld, al de tijd die nu kwijt zijn aan voortsleep van de klacht, verzendkosten van retour, negatieve reviews, kans dat de rechter ze in het ongelijk stelt en alsnog moeten leveren, etc. Kost ze uiteindelijk meer.

Maxict.nl

Maxict.nl
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen

Ook een klacht indienen over Maxict.nl?