Klacht Mazda: Hoge onderhoudskosten Mazda 2 Bi-fuel

SM

In 2012 een Mazda 2 Bi-fuel aangeschaft (nieuw). Destijds de dealer gevraagd naar extra onderhoudskosten voor de LPG installatie. Die waren er, namelijk eens per jaar kleppen stellen. Dit zou maximaal 250 euro moeten kosten. Hier kon ik mee akkoord gaan.

Nu blijkt echter dat de Mazda 2 Bi-fuel niet goed geschikt is voor rijden op LPG, en dat de kleppen maar maximaal 3 of 4x gesteld kunnen worden, Hierna moet een revisie van het motorblok plaatsvinden. Geschatte kosten: 2000 - 2500 Euro!

Dit is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Dit zou betekenen dat je in zo'n 5 jaar tijd tot wel 3500 euro kwijt bent aan EXTRA onderhoudskosten (dus bovenop de standaard beurten). Had ik dat geweten, dan had ik natuurlijk NOOIT deze auto aangeschaft. De dealer en Mazda zelf werken totaal niet mee. Geen enkele coulance. Ik vind het ronduit schandalig dat deze auto als "LPG" auto kan worden verkocht. Ik vind de auto non-conform.

Ik wil niet betalen voor de revisie kosten van het motorblok. De dealer EN mazda hebben deze kosten verzwegen. Ik vind het onaanvaadbaar dat mij een auto wordt verkocht waarvan de dealer en Mazda zelf van te voren al weten dat de motor over 5 jaar vervangen moet worden.

Zoek hen op Twitter of Facebook om je klacht met hen te delen.