Klacht Mazda: Hoge onderhoudskosten voor Mazda 2 bifuel

Klachtnummer
# 51497
Gebruiker
Anouk
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Ook ik heb een klacht over mijn 3 jaar oude Mazda 2 bifuel... in aanvulling op alle eerder gemelde klachten!
De motor van de Mazda 2 bifuel is niet geschikt voor het rijden op LPG en het is een reële kans dat na 2 á 3 keer kleppen stellen, ze niet meer gesteld kunnen worden . Er zou dan een cilinderkop-revisie moeten plaatsvinden en om al direct het gehele probleem te verhelpen zouden er speciale LPG geharde klepzittingen geplaatst moeten worden. Kortom de cilinderkop blijkt dus niet aangepast te zijn voor het gebruik van LPG, wat andere merken blijkbaar wel doen. Daarnaast begreep ik zelfs dat het motorblok bij de 50.000 kilometer ernstige problemen kan gaan vertonen. Zeker geen mooie vooruitzichten dus. Mijn auto is gekocht bij Rotel in Breda, na 2 klachtenbrieven (Mazda Nederland en Rotel), is er nog steeds niets ondernomen. In maart ga ik voor een tweede beurt, vermoedelijk mag ik weer diep in de buidel tasten! Onacceptabel van Mazda, tijd voor actie!

Gewenste oplossing

Aanpassingen waar nodig, zodat ik geen hoge kosten meer heb! Het kan niet dat een auto verkocht wordt als LPG en vervolgens hier niet geschikt voor lijkt te zijn.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Mazda hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Mazda?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen