Klacht Mazeland: Het vervangen van remschijf Fiat Doblo

Henkla

Op 13 aug. 2015 bij een km stand van 131175 hebben zij mijn remschijven plus remblokken voor vervangen en nog een kleinebeurt en mijn koppeling compleet.
kosten 1097,16 totaal.

Auto op 12 febr. 2016 bij een km stand 160416 weer bij matzeland gebracht voor een apk keuring . Bellen ze mij op en vragen ze mij toestemmen voor het vervangen voor een paar onderdelen maar niet voor het vervangen van de remschijven voor.

Maar ze beweren wel dat ze mij wel hebben geinformeerd over het vervangen van de remschijven voor , wat ik mij niet kan herinneren dat ze dat hebben gevraagd. Want dan had ik ze direct vertel dat het pas was vervangen.
En ik heb er nauwelijks 29241 km meegereden.
Volgens mij is het ten onrechte vervangen.

Zou graag mijn geld terugwillen hebben.

Geachte heer Hankla,

Zoals ik u telefonisch al mede heb gedeeld, is de werkwijze binnen ons bedrijf zo dat er niet gerepareerd wordt zonder toestemming van de klant.
    Ook bij u is er gebeld.
    Maar misschien was u net wakker omdat u `s nachts werkt, of heeft u het niet helemaal begrepen, toen er werd gebeld door ons.

Door uw beroep als bezorger remt u veelvuldig.
    Hierdoor slijten de remmen harder dan gemiddeld.
    Ik ben het met u eens dat 30.000 km erg snel is voor versleten schijven, maar dit zijn de marges van de fabrikant waar we ons aan moeten houden.
    De schijf mag namelijk maar 1,8mm slijten.

Echter om u tevreden te stellen en u te behouden als klant wil ik u tegemoet komen door u een gratis kleine onderhoudsbeurt te geven als de auto hier aan toe is.
    De schijven koste u 100 euro per stuk excl. BTW
    Een kleine onderhoudsbeurt heeft een waarde van 90 euro excl.BTW

Graag verneem ik van U.
    Henkla
    Ben er niet mee eens met de toelichten van autogarage Matzeland.
    Ik heb die auto met een km stand van plus minus 47000 km gekocht en die remschijven zijn bij 131175 km vervangen door hun . Dus heb ik zo ongeveer 84175 km meegereden voordat ze mijn schijven hebben vervangen . En ik doe al sinds sept. 2008 dit werk. Waarom zou ik mijn tweede remschijven in een korte periode van 30000 km 1,8 mm verslijten?
    Dus ik ben er niet eens met hun toelichting. Zou graag mijn geld terug willen. 200 euro ex
    Geachte heer Hankla,

Ik wil u de schijven crediteren op het moment dat uw auto 40000 km heeft gereden met deze schijven, en blijkt dat deze dan niet versleten zijn.
    Hiermee sluiten we uit of de schijven voor niks zijn vervangen of niet.

Met vriendelijke groet.
    Beste heren Matzeland

Ben niet van plan hiermee door te gaan en mijn vertrouwen in jullie is helemaal op nul .
    Dus als ik mijn geld niet terug krijg , sluit ik deze klacht hiermee af en dan wens ik jullie nog heel veel werkzaamheden bij Matzeland.
    Beste heer Hankla,

Ik kan u geen beter voorstel bieden.
    Ik houd me aan de fabrieksspecificatie `s.

Als u het er niet mee eens bent, moet u een klacht indienen bij de fabrikant.

Als tegemoetkoming heb ik u de aanbieding gedaan.

Met vriendelijke groet.

Henkla
    De klacht is niet opgelost , ze hebben me wel een voorstel gedaan maar ik ben er niet tevreden over het voorstel. Maar hierbij sluit ik de aanklacht af want mijn vertrouwen op Matzeland is tot nul gedaald.Ben wel van plan als mijn schijfremmen weer vervangen moeten worden ik hun wel op hoogte brengen van de aantal km.

Henkla

Ook een klacht indienen over Mazeland?