Klacht Mebo AdviesGroep: Gaan erg slecht met nieuwe medewerkers om

# 412021
Mebowerknemergeweest

Werkzaam geweest bij mebo adviesgroep als acc manager buitendienst.

Verantwoordelijk voor het verkopen van energiecontracten.

Sollicitatie gehad en niks ondertekend. Was overigens niet slim als zpp’er. Vervolgens werd er gezegd dat je 5-15k pm zou gaan verdienen, maar niet bleek natuurlijk te mooi om waar te zijn.

In de eerste maand 120 contracten verkocht en er werd gezegd dat ik een afzegging had van 65% en een maand later met 130 contracten een afzegging van maar liefst 75%.

In de vacature stond je verdiensten hangen af van het verbruik van de consument of mkb. Maar uiteindelijk ontvang je voor elk contract 50 euro.

Houden je daarnaast aan het lijntje. vaste medewerkers die er al lang werkzaam zijn ontvangen 8000 minimaal per maand en nieuwe medewerkers verlaten het bedrijf constant, omdat er niet wordt nagekomen hoeveel je eigenlijk zou moeten gaan verdienen.

Het is dan erg belangrijk dat je een contract opstelt, die juridisch ook telt.

In de laatste maand zou ik mijn afzeggingen nog horen te ontvangen en de samenwerkingsovereenkomst, maar dit komen ze ook niet na.

Daarnaast werk je van maandag tot donderdag van 8-21:00 en vrijdag tot 16:00. Dit kun je dan niet terug zien aan je salaris.

Het verkopen zelf gaat zo in z’n werk je wordt opgeleid door een vaste medewerker die zegt natuurlijk ook dat je zoveel gaat verdienen.
Uiteindelijk laten ze bijna alle klanten een besparing zien op een tabblet, die absoluut niet klopt(alle bedragen excl btw). Als je het met de hand gaat uitrekenen betaal je zelfs nog meer voor je huidige contract. Dus mijn advies is ga dit absoluut niet doen

Doe op dit moment exact hetzelfde werk, maar dan voor mijzelf. Hieruit kan ik concluderen dat een afzeggingspercentage van 35% wel ongeveer de maximum is.

Ik voel mij in dit geval bedrogen. Ze komen mij ook niet tegoed met een vergoeding, dus doe ik het op deze manier via social media.

1. Graag zou ik de afzeggingen willen ontvangen van de maand oktober nog, die heb ik nog steeds niet ontvangen. Hierdoor kan ik dus weerzien wie er allemaal heeft afgezegd en of het echt klopt, maar dit sturen ze niet meer op.
2. Ook de samenwerkingsovereenkomst wil ik graag ontvangen
3. Klanten een eerlijk beeld tonen met de juiste tarieven. Alles met de hand uitrekenen, dan kun je dus zien dat je er in de meeste gevallen niet goedkoper uit op bent

Mebo AdviesGroep is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Mebo AdviesGroep?