Opgelost door Mebo AdviesGroep: ongewenst bellen en overschrijding privacy door mijn adres/wijk aan een onderzoek te onderwerpen

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 365908
Gebruiker
tessisbijna8jaar!
Datum
2 reacties

Details

Klacht

aan de telefoon werd gezegd dat het onderzoek naar energiekosten betaald wordt door 25 energiebedrijven en dat in mijn wijk meer dan 500 mensen zijn die teveel energielasten betalen en "ze" hebben een onderzoek gedaan dat mijn adres daar bij hoort, als ik vraag wie is die "ze" dan blijkt dat Mebo zelf te doen. alleen de adviseur aan huis kan vertellen welke die 25 energiebedrijven zijn die dit onderzoek betalen. Ik ga bij mijn energiebedrijf melden dat ik niet akkoord ga met het geven van mijn adres of een ander onderzoek in mijn wijk waardoor ik ongevraagd gebeld word. ons telefoonnummer staat in het bel-me-niet register. ik ga ervan uit dat als mijn eigen energieleverancier meewerkt aan een onderzoek om te voorkomen dat ik teveel betaal, dat ze me zonder bemiddeling van Mebo dan een lager tarief aanbieden.

Gewenste oplossing

excuus, niet meer bellen en vergoeding voor de tijd die ik ongevraagd aan Mebo kwijt ben. ik ben nl 2 weken geleden ook al gebeld door Mebo. 2 x 25 euro graag, ik zal het (ongevraagd) aan een goed doel schenken (alleen een goed doel dat niet in het bel-me-niet register staat vanzelf)
Maar ik ga zelf al met mijn eigen energie-leverancier overleggen of het klopt dat zij Mebo mede financieren of opdrachten geven. Dan is het aan mijn energieleverancier om ook verdere stappen te ondernemen.
Geboden oplossing
Beloofd is dat we niet meer worden gebeld. Afwachten!
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Mebo AdviesGroep is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

2 reacties

  1. Auteur
    tessisbijna8jaar!
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  2. Auteur
    tessisbijna8jaar!
    Datum
    We zijn gebeld door Jochem Bosch, directeur van Mebo Adviesgroep. Hij bood zijn excuses aan en beloofde ons dat we niet meer gebeld zullen worden. Hij vond het vreemd dat we door een van zijn medewerkers waren gebeld, juist omdat we in het Bel-me-niet-register staan, want "dat wordt altijd door ons geraadpleegd". Ik gaf hem aan dat we dat nou niet zo geloofden na die twee telefoontjes en de talloze klachten die er over Mebo te vinden zijn op internet (hij had er trouwens zelf "maar drie" gevonden).
    Enfin, excuses aanvaard en afwachten of we nu volgens de heer Bosch inderdaad niet meer worden gebeld.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Mebo AdviesGroep?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen