Opgelost door Media Markt: 6 weken na koop springt schermbehuizing van Asus A555LJ laptop bij opendoen kapot

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 142648
Gebruiker
René dB
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Bij opendoen laptop springt behuizing kapot (links onder bij bevestiging waarkracht op het scherm komt bij open). Duidelijk productfalen, dus naar service post media markt Apeldoorn. Product werd opgestuurd (ik verwachtte eigenlijk directe omruil). Krijg vandaag een bericht dat ik 3 keuzes heb. 85 euro betalen, ongerepareerd terug sturen, of product daar laten??? In technisch rapport staat: 'schade door onheil buitenaf, grenzen van normaal gebruik duidelijk overschreden'. Media Markt voegt daar zelf aan toe in begeleidend schrijven : forcering/druk op het toestel??. Dit vind ik bijzonder vervelend van Med Markt want ipv voor hun klant te zorgen voegen ze ongefundeerd wat toe. Overigens is druk overduidelijk niet de reden van kapotgaan maar een trekkracht, namelijk de kracht die nu eenmaal nodig is om de laptop te openen. Let op. De laptob heeft alleen op bureau gestaan en ik heb hem in 6 weken ongeveer 20x opengedaan (thuiswerker en enige gebruiker). Ik geloof het nog steeds niet!

De oplossing

Allereerst zware excuses met uitleg van Media Markt over hun eigen toevoeging. Iedereen met verstand van techniek kan zien dat het defect is ontstaan bij openen van de laptop en hoe kan ik de laptop buiten de grenzen van normaal gebruik openen?, dit moet een laptop aankunnen. Minstens kosteloze reparatie (maar eigenlijk heb ik het vertrouwen in de laptop verloren als de behuizing het al niet overleefd na 6 weken, geld terug is de beste oplossing). Ik snap het niet, ik ben trouwe klant en wordt zonder een fatsoenlijke discussie beschuldigd (men beweert dus dat ik gelogen heb tegen [naam verwijderd door moderator], de deskmedewerker toen ik zei dat het defect ontstond bij opendoen) en afgescheept.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

5 reacties

  1. Auteur
    René dB
    Datum
    Za 12 dec gebeld door klantserv. (klacht ingediend) dat men maandag contact met me opneemt. Gebeurde niet. Woensd. vroeg gebeld. Er zou geprobeerd zijn mij te bellen maar ik nam niet op (wellicht verkeerd nummer?) maar ik zou direct teruggebeld worden. Woensdagmiddag weer zelf gebeld (lang in de wacht). Uiteindelijk wordt me gemeld dat een email is gestuurd (nu nog niet binnen) en dat daar een offerte is geplaatst (dus geen garantie....). Ik ga bewijstekening aanleveren.
  2. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor het melden van uw klacht en reactie.

    Vervelend te vernemen dat de behuizing van de laptop is gesprongen tijdens gebruik.

    Wij hebben uw klacht voorgelegd bij Media Markt Apeldoorn met het verzoek contact met u op te nemen.

    Graag zien wij uw reactie tegemoet over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
  3. Auteur
    René dB
    Datum
    Inmiddels is gemeld dat het scherm kosteloos gerepareerd gaat worden maar ik heb hem nog steeds niet terug dus sluit ik de klacht nog niet af. Jammer dat er zoveel miscommunicatie en tijdverlies was. Onnodig denk ik.
  4. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor uw reactie.

    Goed om te vernemen dat er een oplossing is gevonden.

    Graag zien wij uw reactie tegemoet zodra u de laptop heeft ontvangen.

    Met vriendelijke groet en een goede jaarwisseling gewenst,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
  5. Auteur
    René dB
    Datum
    Uiteindelijk zoals het hoort met garantie gerepareerd. Wel even alles gecheckt bij ophalen want ik merk wel dat ik voorzichtiger geworden ben in het geven van vertrouwen. Was het ook goed gekomen zonder klachtenkompas? Misschien. Wel een klacht waar MM wat van kan leren en ik dus ook. Ik hoop dat de laptop weer een aantal jaar probleemloos meegaat zoals ik met alle laptops tot nog toe heb gehad. Probleem opgelost.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
René dB
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen