Klacht Media Markt: Aanbiedingsprijs bij Mediamarkt is suggestief en bedrieglijk.

Ruzius

Er wordt een laptop aangeboden voor een aanbiedingsprijs. Door middel van een duidelijk zichtbare sticker (Ik ben startklaar!)op de verpakking wordt er aangegeven dat de laptop startklaar is (zie foto). In de aanbiedingsprijs wordt niets vermeld over aanvullende kosten die in rekening worden gebracht om de laptop startklaar te maken. Kortom, er wordt gesuggereerd dat voor de aanbiedingsprijs de laptop startklaar is, maar in werkelijkheid dient de klant minimaal €29 bij te betalen voor het startklaar maken.
Dit is suggestief, zo niet zeer bedrieglijk.

De laptop dient startklaar te worden afgeleverd voor de aanbiedingsprijs.

Media Markt
    Geachte meneer, mevrouw,

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u niet tevreden bent over de wijze waarop een laptop d bij een van onze vestigingen getoond werd.

Graag vernemen wij van u in welke vestiging u de laptop wilde kopen. Zodra wij deze informatie ontvangen zullen wij uw klacht aan deze vestiging voorleggen.

In afwachting van uw reactie.

N. Meijer
    MediaMarkt Nederland

Ruzius
    De misleidende manier waarop de laptop werd aangeboden was in Den Bosch. Echter, dit is niet relevant aangezien de aanbieding in de winkel werd vermeld op een landelijk, aan alle vestigingen verspreide flyer zoals ons door de verkoper werd verteld. De laptop is dus in alle vestigingen als zodanig aangeboden.
    Media Markt
    Geachte meneer,

Bedankt voor uw reactie.

Wij zullen uw feedback delen met de betrokken partijen en hen verzoeken deze wijze van aanbieden te evalueren.

Wij willen u bedanken voor het feit dat u de moeite genomen heeft dit met ons te delen.

N. Meijer
    MediaMarkt Nederland
    Ruzius
    Het is triest dat Mediamarkt na een serieuze klacht over het misleidend aanbieden van een laptop verzaakt om dit serieus op te pakken (Mediamarkt heeft letterlijk niks gedaan om deze klacht op te lossen).
    Daarom hierbij een waarschuwing voor andere consumenten: trap er niet in als er grote rode stickers met het woord Startklaar! op de verpakking van een laptop zitten, want Media markt berekent je voor het startklaar maken nog minimaal 29, en het liefst 59 euro, voor een startklaar-pakket.

Uiteindelijke oplossing niks