Klacht Media Markt: Agressieve 'colportage' voor Essent

FlorisDeVries

Ik ben wekelijks te vinden in de Media Markt, omdat ik het leuk vind om eind van de week DVDtjes te kopen om in het weekend te kijken. Nu wil ik het personeel niet afzeiken, ze zijn wel beleefd, maar behoorlijk agressief in communicatie. Als klant kan je willekeurig aangesproken worden en meegesleurd worden naar Essent. Ik heb aangegeven er geen verstand van te hebben en hier niet over te gaan, maar "kom toch maar even mee want dan kan je het verhaal aan je vriendin voorleggen." Ze vinden altijd wel een reden waarom je toch even mee moet gaan. Nou ben ik te beleefd om heel duidelijk tegendraads te worden en dat is mijn zwaktepunt. Maar het begint onderhand ook vervelend te worden om, of je nou wat koopt of rondkijkt, mezelf wekelijks te moeten verdedigen tegen verkooptechnieken die zowel de tijd van Media Markt als mijn tijd om rond te kijken, verspillen.

Andere communicatie. Als iemand om meer informatie vraagt kan je het geven of naar het loket van Essent gaan. Als iemand de boot probeert af te houden, ook gewoon stoppen met doorvragen. Vragen of je iemand kan helpen is geen enkel probleem, maar specifiek rondkijkende (dus niet kopende) klanten aanspreken met aanbiedingen vind ik erg ongepast en ongewenst.

Media Markt
    Geachte heer de Vries,Bedankt voor uw reactie. Media Markt heeft als doel dat u zo prettig mogelijk kunt winkelen in haar winkel. Wij waarderen het daarom ook ten zeerste als u aangeeft dat u dit anders ervaart. Uw klacht heb ik ter verbetering neergelegd bij de eindverantwoordelijk binnen Media Markt Nederland met het verzoek te onderzoeken of er eventueel verbetering in de werkwijze toegepast kan worden om de negatieve ervaringen in de toekomst te voorkomen.Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.Indien u nog vragen of opmerkingen heeft verneem ik graag van u.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt

Ook een klacht indienen over Media Markt?