Klacht Media Markt: Apple watch 4 maal opgestuurd naar de service afdeling en retour ontvangen zonder reparatie

Timdekker

In Dec 2015 een Apple watch gekocht als kerstcadeau voor mn vrouw. Plotseling schiet de apple watch tijdens het gebruik van de fitness app spontaan in de pause mode en registreert geen enkele activiteit. Dit is niet te verhelpen, als je de app weer start dan is het ca 25 seconden weer raak, pauze dus. Zelf als alle mogelijke resets en factory defaults teruggezet maar niets werkt. De apple Watch op 13 feb 2016e eerste keer bij de media markt aangeboden voor service. Sinds die tijd is de apple watch 4 maal op en neer geweest en ben ik 4 maal in het service center geweest om te constateren dat de watch nog steeds de zelfde fout geeft. Inmiddels is de watch langer in reparatie dan in gebruik.
Ik wil graag dat de watch gerepareerd wordt of dat ik de koop kan ontbinden, want voor mijn gevoel kan dit nog heel lang door gaan. Voor je het weet is er een nieuw watch en is die van mij nog in reparatie. Ik vind dat ik nu lang genoeg geduldig ben geweest en wil graag een oplossing.

graag een reparatie, niet terug sturen met dezelfde klacht. Ik begrijp echt wel wat er gebeurd, heb zelf ervaring in de reparatie business. Het horloge " werkt" volgens het de spec sheets en na een reset is alles goed. Echter zodra je het horloge in gebruik neemt is de fout weer terug. Graag een echte reparatie of omruilen voor een ander exemplaar.

Geachte heer Dekker,

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Inmiddels hebben we contact gehad met de vestiging Eindhoven Centrum. zij gaven aan dat uw product inmiddels is opgestuurd naar een onafhankelijk geautoriseerd service center voor een second opinion.

Voor de volledigheid zullen we de resultaten van dit onderzoeken moeten afwachten. Mocht uit dit onderzoek blijken dat er inderdaad een defect geconstateerd kon worden, zullen onze collega's uit de vestiging uiteraard met u op zoek gaan naar een passende oplossing.

Uw klacht hebben wij tevens aan hen doorgezet. We gaan er vanuit dat zij uw klacht naar behoren met u zullen afhandelen.

Charlena Kastelijn
    Timdekker
    OK, ik weet niet wat dat verder precies inhoud maar er is in de vestiging afgesproken dat het horloge NIET voor een second opinion zou worden opgestuurd omdat ik de mogelijke 80 euro onderzoekskosten niet wil betalen. Ik heb een horloge bij media markt gekocht en na 6 weken gebruik is het horloge meer dan 2 maanden in reparatie, alle mogelijke kosten zijn naar mijn mening voor Media Markt en niet voor de klant
    Geachte heer Dekker,

Bedankt voor uw reactie.

Zojuist heb ik contact gehad met mijn collega's uit de vestiging. Zij gaven mij aan contact met u te hebben gehad om uw klacht inhoudelijk met u te bespreken.

Mijn collega's hebben u aangeboden uw Apple watch kosteloos ter onderzoek naar een onafhankelijk geautoriseerd service centrum te willen versturen, om zo een eventueel defect te kunnen achterhalen. Wanneer er tijdens dit onderzoek inderdaad een defect wordt geconstateerd, zullen zij met u op zoek gaan naar een passende oplossing.

Graag vernemen we van u of u van deze optie gebruik wenst te maken.

Charlena Kastelijn
    Hallo,

Voor mij is het prima als u het horloge aanbied aan een onafhankelijk reparatie bedrijf zolang dit kosteloos gebeurd. Ik ben niet van plan na 2 maanden voor niets op een horloge te wachten ook nog kosten te maken. Ik wil maar een ding:
    Kan ik alstublieft na meer dan 2 maanden mijn horloge werkend terug krijgen ? meer wil ik niet. lijkt me redelijk.
    met vriendelijke groet
    Tim

Bedankt voor uw reactie.

Uw Apple watch is inmiddels ter onderzoek naar een onafhankelijk geautoriseerd service centrum opgestuurd. Wanneer er tijdens dit onderzoek inderdaad een defect wordt geconstateerd, zal er worden gezocht naar een passende oplossing.

Wij wachten de uitkomst van het onderzoek af en informeren u zodra er meer bekend is.

Timdekker
    Is er al nieuws ? inmiddels weer al anderhalve week geleden sinds de watch is opgestuurd.

Bedankt voor uw reactie.

Wij hebben van de vestiging vernomen dat u inmiddels langs bent geweest om het horloge af te halen. De vestiging heeft aangegeven met u op zoek te zijn naar een juiste oplossing.

Timdekker
    Kreeg van de vestiging eenbericht dat het horloge klaar was om af te halen. De medewerker gaf een vaag verhaal dat het horloge klaar was maar er niets gevonden is. Thuis het horloge geprobeerd en nog steeds dezelfde fout.

Ook bleek dat de functie die fout is voor het laats gebruikt was op 12 feb. de dag voordat wij het horloge de eerste keer aanboden ter reparatie. De functie is dus NOOIT getest, terwijl in het reparatie rapport stond dat het horloge getest was.

Hoe handelen we dit nu af?
    Timdekker
    Mijn vrouw is erg teleurgesteld, inmiddels het horloge 6 weken in gebruik en 10 weken in reparatie. Als het horloge weer ter reparatie word aangeboden hoop ik dat er iemand echt naar de fout kijkt en dat we op zijn minst tijdelijk een leen horloge krijgen, Het is voor ons onbegrijpelijk dat de service balie steeds weigert een leen exemplaar te verschaffen of ons maar laat praten met de persoon die de klacht " behandeld" . We hopen nog steeds op een spoedige oplossing.

Bedankt voor uw reactie.

Het reparatie centrum heeft aangegeven dat het probleem geen technisch defect betreft. Het kan vele externe oorzaken hebben, waaronder: Een tatouage op de huid onder de watch, een mouw die over de watch heenschuift, de watch niet strak genoeg op de huid zit en nog andere zaken. Graag willen wij u daarom verzoeken de watch te testen en deze dingen uit te sluiten.

Timdekker
    We hebben dit al uitgebreid gedaan, de wach zit strag, geen tatoo en geen kleding met mouw maar wel steeds de foutmelding. Hoe nu verder ?
    Hallo,

Wij wachten nog steeds op een correcte afhandeling. Het probleem is er nog steeds, en u geeft aan dat het geen technisch defect is. Hoe komen we tot een oplossing ? Mijn voorstel is 1. koop ontbinden. 2. omruilen voor een nieuwe watch.

Welke heeft u voorkeur ?

Bedankt voor uw reactie.

Wij zijn momenteel aan het bekijken welke oplossing wij u aan kunnen bieden. Ik hoop u deze week nog te kunnen voorzien van een reactie. Mocht dit niet lukken zal ik begin volgende week contact met u opnemen.

Bedankt voor uw geduld.

Terugkomend op uw vraag.

Er zal vandaag een Apple specialist contact met u opnemen om het probleem te bespreken en met u te zoeken naar een oplossing.

Timdekker
    de specialist gaf aan de klacht te begrijpen en dit aan MM door te geven. MM zal met een oplossing komen

Bedankt voor uw reactie.

Wij hebben van media Markt Eindhoven vernomen dat er inmiddels contact is geweest. Er is besproken hoe de verdere verloop zal zijn. Wij gaan er vanuit dat de klacht hiermee afgehandeld zal worden.

Timdekker
    Jaja.... Wat is nu de conclusie van apple? Idd, het horloge is stuk. Is direct omgeruild voor een nieuw werkend exemplaar. Uiteindelijk komt alles weer goed alleen blijft het raar dat het horloge eerst 5 maal door "certified service centers" als ok wordt beschouwd. Heeft ons uiteindelijk meer dan 3 maanden ellende en behoorlijke kosten opgeleverd... Nou MEDIA MARKT .... Kom maar op met die bloemen en cadeau bon !!!

Bedankt voor uw reactie.

Wij zijn blij te vernemen dat u inmiddels een werkend exemplaar heeft ontvangen. Uw aanvraag om een cadeaubon te ontvangen is voorgelegd bij Media Markt Eindhoven. Zodra wij een antwoord hebben zullen wij u spoedig informeren.

Excuses voor het ongemak.

Klantenservice Media Markt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?