Klacht Media Markt: Apple watch defect na 4 a 5 weken

Niels

Apple product kopen bij MediaMarkt?! Ik ben toch niet gek!

Begin mei hebben we een apple watch aangeschaft. Na ongeveer 4 weken was de accu binnen een half uur leeg en vervolgens deed hij de volgende dag niks meer.
Terug gegaan naar de MediaMarkt waar ze aangaven dat het alleen mogelijk was om hem aan te bieden voor reparatie. Tegen mijn zin in dan toch maar besloten om hem op te laten sturen. Na 14 werkdagen kregen we bericht dat het horloge terug was in de vestiging waar we hem afgegeven hebben. Eenmaal aangekomen viel het al meteen op dat het horloge teruggekomen was zonder de bandjes. Op de foto’s die mediamarkt zelf gemaakt heeft was duidelijk te zien dat de bandjes op het horloge zaten toen hij opgestuurd werd.

Vervolgens willen we het horloge nog in de winkel testen. Nog steeds het zelfde probleem, doet helemaal niks! Als uitgevoerde werkzaamheden stond er een hele summiere omschrijving: Apparaat hersteld. Vervolgens gaven ze aan dat ze hem dan weer opnieuw op moeten sturen en dat ze geen vervangend horloge mogen leveren. Ik vind dit persoonlijk ronduit belachelijk en raad iedereen dus aan absoluut geen apple producten bij mediamarkt aan te schaffen maar gewoon naar een apple store te gaan. Mij werdt ook nog eens als “advies” gegeven om maar even naar de Apple store in Amsterdam te rijden, want daar konden ze het meteen oplossen!

Na wat speculeren is mij ook duidelijk wat er gebeurt is. Bij MediaMarkt is het zo dat wanneer je een apparaat ter reparatie aanbied dat hij na verzenddatum maximaal 15 werkdagen onderweg mag zijn. Indien dit langer is dan 15 werkdagen zijn ze verplicht het geld retour te geven. Oftewel, ze hebben niks met het horloge gedaan maar hem uit eindelijk na 14 dagen maar weer retour gestuurd met de omschrijving apparaat hersteld zodat ze het geld niet te hoeven retourneren.

Uit eindelijk heb ik het horloge niet opnieuw op laten sturen en gaan we nu bekijken wat we er mee doen.

MediaMarkt, apple producten verkopen jullie in geen enkel geval meer aan ons!

Een snellere oplossing dan straks nog 2x 3 weken kunnen wachten. Dus vervangend horloge.

Ook een klacht indienen over Media Markt?