Klacht Media Markt: Babyfoon tot tweemaal toe defect binnen 3 maanden, loze beloftes, non-service

Klachtnummer
# 289325
Gebruiker
tolusou
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Zelf woonachtig in Amsterdam en half oktober online een babyfoon gekocht bij Mediamarkt voor ons zoontje die een week eerder is geboren. De babyfoon was binnen een maand defect. Aangezien we de babyfoon ECHT nodig hebben en we voor een verjaardag in Den Bosch moesten zijn we naar MediaMarkt Den Bosch gegaan in de verwachting een nieuwe/geld terug te krijgen. Was onder GEEN voorwaarden mogelijk, maar we zouden lig de dag er op teruggebeld worden en de babyfoon werd ter reparatie aangeboden en kon tot DRIE weken duren tot deze gerepareerd zou zijn! Aangezien we in Amsterdam wonen werd eveneens mondeling overeengekomen dat de babyfoon naar ons huisadres zou worden gestuurd wanneer deze gemaakt zou zijn. Echter kregen we na inderdaad zo'n 3 weken te horen dat het NIET mogelijk was om het toe te sturen, maar dat het alleen opgehaald kon worden. Na deze loze beloftes en vele frustrerende telefoontjes ons uiteindelijk neergelegd bij de volgens de MediaMarkt "redelijke oplossing" en noodgedwongen wederom naar Den Bosch moeten rijden om het op te halen. Bij openen van de doos bleek het scherm nu ineens van een totaal ander merk te zijn?! Nu wil het geval dat de babyfoon WEER defect is, dus binnen DRIE maanden is deze WEER kapot! Ziedend, doch rustig naar de MediaMarkt service-desk gegaan in Amsterdam-Bijlmer en het enige antwoord is wederom dat het meer dan redelijk is dat het eerst ter reparatie aangeboden kon worden voordat we een nieuwe of geld terug krijgen! Zelfs als een product binnen 3 maanden 2 weken kapot gaat! Daarop heb ik de serviceleider gesproken en dit alles verteld en gezegd dat ik op z'n minst een vervangend artikel EIS! Als het WEER gerepareerd moet worden betekent dat we wederom DRIE weken zonder babyfoon zitten! De enig mogelijkheid was om zelf een nieuwe babyfoon te kopen en dat ik na de reparatie mijn geld terug zou krijgen, maar wel dus onder mijn eigen risico! Wat dus betekent als die ook kapot zou gaan ik mooi opgescheept zit met de gevolgen hiervan!

Buiten dat ik dit tot het bizarre aan van service verlenen vindt, is dit ook een onmenselijke manier van met je klanten omgaan. Zoals, ik in de winkels ook al meerdere malen aangekaart heb: het gaat hier om een BABYfoon en niet om een friteuse of playstation oid! Ik snap heus dat er een bepaald retourbeleid is, maar als de MediaMarkt dit als "redelijke oplossing" beschouwt wil ik iedereen aanraden om vooral NIET bij de MediaMarkt te kopen. Je bent toch WEL gek als je er wel iets koopt!

De oplossing

Excuses en nieuw product THUIS bezorgd of geld terug

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Wij vinden het erg vervelend te vernemen dat uw babyfoon al twee keer defect is geweest binnen drie maanden. Wij hebben hierover contact opgenomen met MediaMarkt Den Bosch en hen verzocht contact met u op te nemen om deze inhoudelijk te bespreken en indien mogelijk een oplossing aan te bieden.

    Hopende u hiermee voor nu voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,
    K. Saini
    MediaMarkt Nederland
  2. Auteur
    tolusou
    Datum
    We zijn inmiddels al weer bijna een week verder en ik heb nog steeds niets van jullie gehoord. Hoe moeilijk kan het zijn om voor deze kwestie een passende oplossing te vinden? Had op z’n minst verwacht nu al gebeld te zijn, maar is helaas wederom niet gebeurd! Vind het echt schandalig hoe jullie met deze klacht omgaan!
  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte meneer, mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie.

    Wij hebben de MediaMarkt Den Bosch verzocht zo snel mogelijk telefonisch contact met u op te nemen om uw klacht inhoudelijk te bespreken.

    Wij hopen u hiermee voor nu voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    N. Meijer
    MediaMarkt Nederland.
  4. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte meneer, mevrouw,

    Terugkomend op uw klacht.

    Vanuit MediaMarkt Den Bosch hebben wij vernomen dat zij inmiddels telefonisch contact met u hebben opgenomen en u een passende oplossing hebben aangeboden.

    Mocht u naar aanleiding van het contact met de vestiging nog vragen hebben vernemen wij dit graag.

    Met vriendelijke groet,

    N. Meijer
    MediaMarkt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen