Klacht Media Markt: Beroerde afhandeling DOA

WillemDekker222

Tablet aangeschaft wat binnen een uur gebruik defect raakt, ofterwijl sprake van een DOA (Dead on Arrival).
Online besteld, afgehaald in winkel.
Bij retour brengen blijkt het model niet meer op voorraad, normaal gesproken bij een DOA is men verplicht hetzelfde model aan te bieden, een vervangend/gelijkend model aan te bieden of direct het aankoopbedrag terug te betalen.
Deze mogelijkheden zijn mij in de winkel niet aangeboden, men roept immers dat de webshop van Media Markt een losstaand bedrijf is.
Enigste keuze wat er was was dat het aankoopbedrag terug gestort wordt.
Medewerker in de winkel verteld mij dat binnen 2 werkdagen het geld terug op de rekening zou staan.
Aangezien er betaald is via iDeal, krijg ik netjes een creditfactuur van MM Online.
Echter, na enkele dagen staat het bedrag nog steeds niet op mijn rekening, na bellen met de klantenservice wordt gezegd dat het 5 tot 7 werkdagen duurt voor het bedrag terug op de rekening staat.

Dit is ten eerste al niet wat de medewerker mij in de winkel heeft verteld, dit is ook nog eens erg vervelend aangezien ik hierdoor zeer waarschijnlijk een interessante alternatieve aanbieding zal gaan mislopen.

Waarom het zo lang moet duren, wordt totaal niet uitgelegd.
Let wel, het betreft een DoA, of het nu een online aankoop is of fysieke aankoop, men hoort zich bij Media Markt net als ieder bedrijf zich te houden aan het consumentenrecht. Dat is niet zelf maar een termijn opstellen van 5 a 8 werkdagen voor het bedrag retour komt.

Er wordt nergens duidelijk gemaakt dat er een verschil zit tussen de webshop en een fysieke winkel, alleen speelt mediamarkt hier wel heel erg slim en sluw op in in hun voordeel.

Zeer beroerde klantenservice, de fysieke winkel kan verwijzen naar de webshop en de webshop kan verwijzen naar de fysieke winkel.
Als consument heb je maar te doen met hun richtlijnen, ongeacht of het een DOA betreft of niet. Dit hoort zich niet.

Duidelijkheid verschaffen wanneer mijn geld retour komt, ook het algemene consumentenrecht zoals die voor iedereen geld respecteren.
Dat is niet zelf eigen richtlijnen aanhouden en maar verwijzen naar elkaar.

Ook een klacht indienen over Media Markt?