Klacht Media Markt: bestelling wordt niet geleverd, contact onmogelijk

bas

Op 27-1-2016 bij media markt webschop een asus PB287q monitor besteld.
Product was volgens de website op voorraad. Tevens zou het de volgende dag geleverd worden. Hierop de monitor besteld en betaald. Vrijwel direct op de betaling een geautomatiseerde mail ontvangen van de Media markt met het volgende bericht dat het druk was en de levering langer kon duren.
Het is nu 9 dagen verder, namelijk 5 februari 2016 en ik heb nog niets vernomen van de Media Markt. Gezien het weekend er weet tussen zit is de eerst volgende levertijd dus 9 februari.
op dinsdag 2 februari een mail gestuurd naar de klantenservice, geen reactie.
nu op 5 februari geprobeerd telefonisch contact te maken. volgens een geautomatiseerde stem is de wachttijd 5 minuten. Dat was 29 minuten geleden. Nog steeds geen contact. Aanbiedingen verzinnen is leuk, maar wachten tot de prijs bij de leverancier is gedaald voor uitlevering is niet de oplossing.

Leveren op zeer korte termijn.
Werken aan klantenservice.

Media Markt

Hartelijk dank voor het melden van uw klacht.

Tot onze spijt is gebleken dat wij uw ASUS PB287Q met artikelnummer 1347894 niet kunnen leveren. Graag zouden wij dan ook het volgende artikel, zonder meerprijs, ter vervanging aan willen bieden:

LG 27MU67
    Artikelnummer: 1395163

Meer informatie kunt u vinden op de betreffende productpagina van onze website: http://www.mediamarkt.nl

Ik verneem graag of u hiermee akkoord gaat.

Beste mw meijer,
    Vervelend dat u de monitor niet kunt leveren.
    Echter hebben wij een overeenkomst gesloten die mij een betalingsverplichting heeft gegeven en u een leverplicht.
    U heeft mij een product verkocht dat volgens uw eigen systeem op voorraad was.
    Ik heb zojuist contact gehad met asus nederland. Deze verklaren dat de betreffende monitor nog gewoon bestelbaar is. Ik verwacht dus gewoon de door mij bestelde monitor en geen alternatief dat geen enkele vergelijking heeft met de asus

bas
    Ik heb overigens gisteren meteen medewerker ruud gesproken van de klantenservice van media markt, 320 minuten in de wacht te hebben gezeten in totaal. Deze verklaarde dat de monitor woensdag of donderdag binnen zou zijn in het magazijn.

Hartelijk dank voor uw reactie.

De door u bestelde monitor wordt eind volgende week verwacht. Omdat dit niet met zekerheid te zeggen is en omdat ik u niet langer wilde laten wachten heb ik u een alternatief aangeboden.

U bent echter vrij om dit niet te accepteren en te wachten op het bestelde artikel.

beste mw Meijer,
    het verbaats mij ernstig dat u nu ineens aangeeft dat de monitor volgende week leverbaar is, uw eerder bericht was namelijk,

"Tot onze spijt is gebleken dat wij uw ASUS PB287Q met artikelnummer 1347894 niet kunnen leveren."

Nu kan de monitor ineens toch geleverd worden, vreemd.
    Ik neem aan dat u begrijpt dat ik ernstig teleur gesteld ben in de manier waarop Media Markt met zijn klanten om gaat.
    Gezien er geen goede alternatieven zijn wacht ik op de monitor.

bas
    Mij op de hoogte houden van latere levertijden was het minste dat de Media Markt hier had kunnen doen. In plaats daarvan koos uw bedrijf om, de door mij gestuurde mails te negeren en de telefoon niet te beantwoorden. Kennelijk wordt er wel tijd gestoken in het reageren op dit soort websites om schade te beperken. Uw inspanningen zijn beter op zijn plaats bij de klantenservice van de Media Markt. Dan was een site voor dit soort klachten compleet overbodig geweest.

Hartelijk dank voor uw reactie.

Omdat de monitor op dat moment niet geleverd kon worden heb ik u dat bericht gestuurd en een alternatief aangeboden.

De e-mail en telefoon worden beantwoord maar door de grote drukte is hier helaas een vertraging in.

Excuses voor het ongemak.

excuses koop ik na bijna 3 weken niets meer voor,
    overigens is de door mij gestuurde mail naar de klantenservice van 2 februari ook nog niet beantwoord, vertraging OK, maar 13 dagen???
    Al met al belabberde service die zeker niet voor herhaling vatbaar is.
    In de tussentijd verwacht ik nog steeds dat de door mij bestelde monitor zo snel mogelijk wordt geleverd.

Hartelijk dank voor uw reactie.

De betreffende monitor zal naar verwachting deze week bij u geleverd worden. Zoals eerder aangegeven was de monitor niet leverbaar en hebben wij u daarom een alternatief aangeboden.

Excuses voor het ongemak.

bas
    MM levert het product niet binnen de afgesproken tijd en doet niets om alsnog te leveren. Hoewel diverse groothandels het product op voorraad hebben blijft MM zeggen dat het nog weken kan duren eer levering geschied. Het geboden alternatief (ander merk monitor) was geen goed alternatief gezien de specificaties niet gelijkwaardig zijn. Inmiddels ruim 4 weken na bestelling duurt het voorlopig nog tot begin tot half maart!!. Zeer slecht. Er wordt door MM gewoon gewacht tot inkoopprijzen zakken.

Ook een klacht indienen over Media Markt?