Klacht Media Markt: Bijbetalen voor een tv reparatie welke 3 jaar oud is.

Klachtnummer
# 171366
Gebruiker
Ger
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb 3 Jr en 3 mnd geleden een tv gekocht. De levensduur is 6 jaar. Deze heeft een defect scherm. Ik ben van mening dat mediamarkt mij een ondeugelijk Produkt heeft verkocht en wens dat deze CF de wet kosteloos wordt gerepareerd. Mediamarkt vraagt mij hiervoor een eigen bijdrage van €222. Hier ben ik het niet mee eens en heb dit ook aan mediamarkt medegedeeld. Ik kreeg een 2e email waarin stond dat de tv met deze reparatie de levensduur met enkele jaren was verlengd. Een beetje wazig uit de mouw geschud omschrijving, maar garantie kunnen ze mij niet geven.

De oplossing

Kosteloos reparatie zoals in de algemene voorwaarden van MM is vermeld. Wanneer het toestel na reparatie na 2 a 3 jaar ( enkele jaren) weer defect raakt is mijns inziens de levensduur niet verlengt .

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Wij vinden het vervelend te vernemen dat uw televisie defect is geraakt. Zoals telefonisch besproken heeft u binnen de levensduur recht op een deugdelijk product. Dit herstel is kosteloos indien de levensduur hiermee niet wordt verlengd.

    In uw geval dient het panel van de televisie vervangen te worden. Het vervangen van het panel verlengt de levensduur van uw televisie. Omdat de levensduur van uw televisie verlengd wordt dient u redelijkerwijs een gedeelte van de herstelkosten te betalen. U mag er hierna vanuit gaan dat het betreffende onderdeel langer mee gaat dan de gestelde levensduur.

    Indien u hier niet mee akkoord gaat heeft u de mogelijkheid om de koop te ontbinden en de restwaarde van uw televisie te ontvangen.

    Uw keuze kunt u doorgeven aan Media Markt Venlo, deze kunnen de gemaakte keuze doorvoeren. Ook kunt u uw keuze aangeven in een reactie op de ontvangen e-mail.

    Wij vernemen graag van u.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Klantenservice Media Markt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen