Klacht Media Markt: Binnen 6 maanden hoofdtelefoon van €219 kapot geen garantie.

Klachtnummer
# 115715
Gebruiker
Hans
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Na 5 maanden openbaarde zich een scheurtje in de hoofdtelefoon waar het kabeltje naar binnen gaat.
Ik heb veelvuldig mailcontact gehad met ******** [naam verwijderd door de beheerder; het plaatsen van tot personen herleidbare gegevens is in strijd met de privacy-wet- en regelgeving en de websitevoorwaarden] van Mediamarkt Venlo. Inmiddels zijn ********** en ik het er over eens dat omdat de schade zich binnen 6 maanden heeft geopenbaard de Mediamarkt moet bewijzen dat de schade pas is ontstaan na verkoop. In eerste instantie beweerde ******** dat dit onmogelijk te bewijzen is. Maar enkele mailtjes verder vond hij dat het wel te bewijzen is. ********* schrijft: Tevens heeft u de hoofdtelefoon 4 maanden probleemloos gebruikt wat aantoont dat het zonder gebreken of schade is geleverd.
Als dit wel zo was had u dit direct gemeld.
Wij zien onze onderbouwing als voldoende bewijs.

Met vriendelijke groet
******** [naam verwijderd door de beheerder; het plaatsen van tot personen herleidbare gegevens is in strijd met de privacy-wet- en regelgeving en de websitevoorwaarden]

Ik heb het rapport opgevraagd van het door Mediamarkt geautoriseerde reparatiebedrijf. Dit heb ik niet gekregen en ******* heeft eenzijdig de discussie beëindigd.

De oplossing

Ik wil dat de Mediamarkt de reparatiekosten op zich neemt. En een vergoeding omdat ik al geruime tijd mijn hoofdtelefoon moet missen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Vervelend te vernemen dat de behuizing van uw headset is gescheurd en dat de veelvoudige communicatie u niet heeft kunnen overtuigen dat uw garantie met de juiste redenen is afgewezen.

    Zoals u aangeeft dient Media Markt binnen de garantie periode bewijs te leveren indien de garantie wordt afgewezen. Met deze reden is de koptelefoon door een geautoriseerd service center onderzocht. Er wordt verklaart dat dit plastic huisgedeelte niet kan scheuren tenzij er teveel kracht en druk op het product is uitgeoefend. De prijsopgave die u eerder heeft ontvangen bevat het rapport van deze bevindingen.

    De wet is opgesteld uit redelijkheid en billijkheid. Zoals aangegeven is moeilijk te bewijzen om een causaal verband tussen schade en oorzaak te brengen.Anderzijds kunnen we met zekerheid stellen dat het product geen fabricage/productie fouten bevat of gebrekkige onderdelen heeft.

    Wij vinden het spijtig u geen gewenste oplossing te bieden, echter is er correct gehandeld.

    Ervan uitgaande u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland





  2. Auteur
    Hans
    Datum
    De wet is er erg duidelijk over. En op u eigen website lees ik het volgende. "D. Termijn met omgekeerde bewijslast De wet gaat er vanuit dat het gebrek vanaf aankoop aanwezig is, als binnen zes maanden na aankoop uw product stukgaat. Dit heet een 'wettelijk vermoeden'.
    Is Media Markt van mening dat het gebrek niet vanaf het moment van aankoop aanwezig was? Dan dient Media Markt het tegendeel te bewijzen." Graag bewijs dat het gebrek bij aankoop niet aanwezig was. Gr Hans Nabben


  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor uw reactie.

    Er juist gekozen om uw product aan te bieden bij het geautoriseerde service center om uw product te laten onderzoeken waaruit wordt verklaard dat dit plastic huisgedeelte niet kan scheuren tenzij er teveel kracht en druk op het product is uitgeoefend, zoals ik in mijn vorige bericht heb aangegeven. Daarnaast kunnen we met zekerheid stellen dat het product geen fabricage/productie fouten bevat of gebrekkige onderdelen heeft.

    Nogmaals vinden wij het vervelend u niet het gewenste antwoord te bieden. Echter blijven we van mening correct te hebben gehandeld.

    Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen