Klacht Media Markt: Cashback Oplichting Media Markt

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 252249
Gebruiker
Ruud1401
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Cashback oplichting. Onder het mom van cashback wordt in de winkel goedkope
sier gemaakt waarbiji in deze vorm van oplichting en klanten misleiding een bedrag
van de verkoopprijs wordt afgehouden. Met het lagere bedrag wordt dan
vervolgens geadverteerd, maar bij de kassa betaal je dit gewoon bovenop de
geadverteerde prijs. Via een onmogelijk gemaakt traject kun je dan dit teveel
betaalde geld, de zogenaamde cashback terugvragen. En hier zit de kneep. Het os
gewoon een vorm van oplichting. Door een actief ontmoedigingsbeleid moet de
klant het dan maar opgeven, waarbij ik in mijn geval 20 euro nben afgetroggeld,
bovenop de scam waarbij de gekochte tablet zogenaamd voor 19 euro die extra die
betaald moet worden, wantv anders krijg je hem niet mee, terwijl hij gewoon
compleet kant en klaar in de doos zit. Maar dat is weer een andere vorm van
oplichten.

De oplossing

Graag zie ik dit publiek aan de kaak gesteld, zodat al die duizenden slachtoffers ook eens een gevoel van rechtvaardigheid mogen ervaren.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

2 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Zoals telefonisch besproken vinden wij het vervelend te vernemen dat u een nare ervaring heeft gehad bij Media Markt. De cashback hebben wij inmiddels voor u goedgekeurd en de verwachting is dat dit bedrag zo spoedig mogelijk op uw rekening terug gestort wordt.

    Verder hebben wij contact opgenomen met Media Markt Cruquius om uw klacht over de betaalde 19 euro te bespreken. Media Markt Cruquius heeft inderdaad een tijdje alle producten startklaar gemaakt. Inmiddels zijn ze hier mee gestopt omdat dit niet goed verliep aangezien niet iedereen gebruik wenst te maken van deze dienst. De door u betaalde 19 euro kunt u afhalen bij Media Markt Cruquius. Wij hebben Media Markt Cruquius verzocht dit naar u op de mail te zetten zodat u hier een bevestiging van heeft.

    Wij hopen dan ook dat u tevreden bent over de afhandeling.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
  2. Auteur
    Ruud1401
    Datum
    Bij deze wil ik Media markt bedanken voor het rechtzetten
    van een situatie die in de eerste plaats nooit had moeten gebeuren en het
    restitueren van de "cashback" van 20 euro en de onterecht in rekening gebrachte
    19 euro voor een verplichte afname van een "software installatie".

    De snelle reactie van mediamarkt voor dit individuele herstel is mooi, maar
    het compenseert natuurlijk niet de tijd, energie, geld en frustratie die er ingestoken is.

    Helaas voor die 19 euro die Mediamarkt Cruquius niet wenst terug te storten,
    maar alleen door middel van een tegoedbon of persoonlijk langskomen voor
    een uitbetaling. Blijkt na het te kennen geven dat er op die manier toch een nare smaak
    achterblijft toch weer wel per bank kan worden terugbetaald, maar daar hebben ze dan
    weer wel minimaal 2 weken voor nodig.
    Nu maar afwachten of er inderdaad terugbetaald wordt.

    Is de kous hier dan mee af?
    Het wederom opwerpen van drempels om recht te doen, heeft mij doen besluiten nog
    even op dit onderwerp door te gaan.

    Het lijkt allemaal mooi geregeld voor een incident en een beginnend brandje moet
    je zo snel mogelijk blussen, maar in het licht van het groter geheel is er natuurlijk
    meer aan de hand.

    We praten hier natuurlijk niet over een individueel geval van een paar euro,
    maar over een Cashback Oplichting Systeem dat in de puntjes is uitgewerkt.
    Het opwerpen van drempels, actief het proces bemoeilijken en actieve
    tegenwerking moet de consument dan maar bewegen om het proces op te geven.

    Landelijk en op jaarbasis bekeken, praten we wel over miljoenen die onrechtmatig
    bij elkaar geharkt worden. De wijdverbreidheid van deze vorm van oplichting
    is inmiddels overal gemeengoed geworden en bedrijven komen hier al jaren mee weg.

    Ik wil dan ook bij deze de volgende oproepen doen:

    Ten eerste aan Media Markt en anderen die Cashback Oplichting gebruiken te zeggen,
    kom op jullie zijn jaren ongestraft weggekomen met het besodemieteren van klanten
    en hebben enorme bedragen bij elkaar geharkt met deze onfrisse praktijken.
    Het is mooi geweest. Tijd om er mee te stoppen.

    Ten tweede roep ik ook consumenten organisaties op om dit aan de kaak te stellen,
    en wakker te worden aangezien zich dit al jaren onder jullie ogen afspeelt.
    Een adequate en alerte inspanning lijkt mij nu wel op zijn plaats.

    Ten derde een oproep aan politieke partijen om met adequate wetgeving tegen Cashback Oplichting te komen om consumenten beter te beschermen.

    Ieder die dit leest spoor ik aan dit bericht en soortgelijke ervaringen te delen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ruud1401
Datum
Uiteindelijke oplossing
Oplossing Terugbetalen. 23 januari 2017 Er is nog niet terugbetaald.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen