Klacht Media Markt: De beeldbuis van Samsung tv van oktober 2011 is kapot

Klachtnummer
# 146743
Gebruiker
joopboerkamp
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Mijn Samsung, aangekocht in juni 2011 bij Mediamarkt heeft nu een zwart beeld sinds 28 december 2015. Ik denk dat de beeldbuis kapot is en vind ruim 4 jaar dat ik deze normaal te hebben gebruikt erg kort is.
Heb ik nog ergens recht op?

De oplossing

Reparatie. Zo niet mogelijk een tegoedbon voor aanschaf een nieuwe.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

5 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer Boerkamp,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Graag willen wij weten bij welke vestiging u de televisie destijds heeft aangeschaft

    Wilt u dit door middel van een bericht in deze klacht kenbaar maken zodat ik uw klacht bij de juist persoon kan voorleggen.

    Ik verneem graag van u.

    Met vriendelijke groet,
    Floortje Meijer
    Klantenservice Media Markt Nederland
  2. Auteur
    joopboerkamp
    Datum
    Geachte, ik heb deze TV destijds gekocht bij uw filiaal Amsterdam Noord contante verkoop nr.:40247937 zijnde € 1.100,-
    Ik vraag u niet het hele bedrag te vergoeden (heb er ruim 4 jaar lang van genoten) maar een redelijk gedeelte.
    Met vriendelijke groet,
    Joop Boerkamp
  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer Boerkamp,

    Hartelijk dank voor uw reactie.

    Voorop gesteld zijn wij de gehele economische levensduur verantwoordelijk dat uw product naar behoren functioneert. Uw televisie is buiten de 2 jaar fabrieksgarantie maar binnen de economische levensduur van 6 jaar defect.

    De verdeling van reparatiekosten is naar rato van aantal maanden dat u het product in bezit heeft gehad.

    Indien u geen reparatiekosten wenst kunt u er ook voor kiezen de koop te ontbinden. U ontvangt dan de restwaarde die ook wordt berekend naar dit aantal maanden.

    Een aantal zaken zijn op dit moment belangrijk om uw klacht op te kunnen lossen.
    Een monteur beoordeelt of uw televisie bij normaal gebruik defect is gegaan.
    Wettelijk gezien dient u na de garantie periode te bewijzen dat het product bij normaal gebruik defect is gegaan en er geen sprake is van slijtage.

    Wij realiseren ons dat het bewijzen hiervan onmogelijk is voor u. Om het u niet onnodig moeilijk te maken ontnemen wij deze bewijslast tenzij er duidelijk sprake is van defect als gevolg van externe onheil.

    Ik adviseer u daarom om via een van onze vestigingen een afspraak in te plannen met een monteur die dit vast kan stellen.
    Indien de monteur bij u thuis constateert dat het product bij normaal gebruik defect is gegaan en er een essentieel onderdeel wordt vervangen is de kosten berekeningen van kracht op de totale reparatiekosten. Het kan zijn dat de monteur al rekening heeft gehouden met de levensduur en met deze reden coulance hebben toegepast. Indien dit het geval is kan het zijn dat u een stuk lagere tot geen verrekening terug krijgt van Media Markt. Met deze reden adviseren wij u te rekenen vanuit te totale reparatiekosten

    Indien u de akkoord gaat met de reparatiekosten kunt u bij elke Media Markt in Nederland de kosten welke u teveel heeft betaald terug vorderen.

    Met vriendelijke groet,
    Floortje Meijer
    Klantenservice Media Markt Nederland
  4. Auteur
    joopboerkamp
    Datum
    Ik wil graag gebruik maken van "ontbinding van koop" en de restwaarde ontvangen.
    Met vriendelijke groet,
    Joop Boerkamp
  5. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer Boerkamp,

    Hartelijk dank voor uw reactie.

    Graag zou ik u hiervoor willen doorverwijzen naar een van onze vestigingen. Hier kunnen ze u verder helpen met het ontbinden van uw aankoop. Mocht u nog verdere vragen hebben hoor ik graag van u.

    Met vriendelijke groet,
    Floortje Meijer
    Klantenservice Media Markt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen