Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Media Markt: Defecte Apple TV ondeugdelijk product niet gratis gerepareerd
Details
De klacht
Op 19 april 2016 Apple TV, 3e generatie gekocht bij Media Markt online. Eergisteren, 3 maanden na het verlopen van de 2 jaar garantie is het product kapot gegaan (de Apple TV gaat niet meer aan). Apple Support geeft aan dat het waarschijnlijk om een fabricagefout gaat van de voeding en verwijst vanwege het verlopen van de garantie naar Media Markt om daar consumentenrecht te claimen omdat levensduur van Apple TV langer zou moeten zijn. Media Markt wil toestel niet kosteloos repareren omdat de economische levensduur volgens hen 24 maanden is, exact gelijk aan de garantie periode.De Apple TV heeft gewoon bij de TV gestaan, is normaal gebruikt (niet gevallen, geen schade oid). In mijn ogen zou een Apple TV langer mee moeten gaan dan 2 jaar, en betreft het nu dus een ondeugdelijk product.
Apple spreekt zelf dat de tvOS devices een levensduur van 4 jaar hebben op https://www.apple.com/nl/environment/answers/
ze schrijven:
"Bij de beoordeling wordt voor de gebruiksduur uitgegaan van vier jaar voor macOS- en tvOS-devices en drie jaar voor iOS- en watchOS-devices (gebaseerd op eerste eigenaren). Dit is een schatting. De meeste Apple producten gaan aanzienlijk langer mee en worden vaak doorgegeven of doorverkocht door de eerste eigenaar, zodat anderen ze ook nog gebruiken."
Een economische levensduur van 24 maanden aanhouden lijkt me dan ook onrealistisch.
Graag een oplossing.
De oplossing
Kosteloze reparatie of vervanging van het product.Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.