Klacht Media Markt: Defecte Apple TV ondeugdelijk product niet gratis gerepareerd

Status
content Niet opgelost
Klachtnummer
# 314664
Gebruiker
John0623
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Op 19 april 2016 Apple TV, 3e generatie gekocht bij Media Markt online. Eergisteren, 3 maanden na het verlopen van de 2 jaar garantie is het product kapot gegaan (de Apple TV gaat niet meer aan). Apple Support geeft aan dat het waarschijnlijk om een fabricagefout gaat van de voeding en verwijst vanwege het verlopen van de garantie naar Media Markt om daar consumentenrecht te claimen omdat levensduur van Apple TV langer zou moeten zijn. Media Markt wil toestel niet kosteloos repareren omdat de economische levensduur volgens hen 24 maanden is, exact gelijk aan de garantie periode.

De Apple TV heeft gewoon bij de TV gestaan, is normaal gebruikt (niet gevallen, geen schade oid). In mijn ogen zou een Apple TV langer mee moeten gaan dan 2 jaar, en betreft het nu dus een ondeugdelijk product.

Apple spreekt zelf dat de tvOS devices een levensduur van 4 jaar hebben op https://www.apple.com/nl/environment/answers/

ze schrijven:

"Bij de beoordeling wordt voor de gebruiks­duur uitgegaan van vier jaar voor macOS- en tvOS-devices en drie jaar voor iOS- en watchOS-devices (gebaseerd op eerste eigenaren). Dit is een schatting. De meeste Apple producten gaan aanzienlijk langer mee en worden vaak doorgegeven of doorverkocht door de eerste eigenaar, zodat anderen ze ook nog gebruiken."

Een economische levensduur van 24 maanden aanhouden lijkt me dan ook onrealistisch.

Graag een oplossing.

De oplossing

Kosteloze reparatie of vervanging van het product.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    John0623
    Datum
    Ik kreeg een mail dat de klacht bijna word gesloten als er geen reactie komt, dus vandaar dit bericht. Ik wacht nog altijd op een reactie van Media Markt
  2. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte meneer, mevrouw,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Onze excuses dat dit bericht enige tijd op zich heeft laten wachten. Graag zouden wij de klacht inhoudelijk met u willen bespreken. Wij zullen daarom zo snel mogelijk contact met u opnemen.

    Hopende u hiermee voor nu voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    M. Veldhuis
    MediaMarkt Nederland
  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte meneer, mevrouw,

    Wij hebben inmiddels van onze collega begrepen dat de case voor u is opgelost.
    Is dat een terechte aannemen en kan de case voor ons afgesloten worden?
    Wij horen graag van u.

    Met vriendelijke groet,

    M.Hoogendijk
  4. Auteur
    John0623
    Datum

    Beste M,

    Opgelost is niet helemaal het juiste woord, want de Apple TV is nog steeds defect en Media Markt houdt vast een de economische levensduur van 24 maanden. Maar ik ga een vergoeding ontvangen als compensatie, en daar ben ik mee akkoord gegaan.

    fijne dag!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
John0623
Datum
Uiteindelijke oplossing
AppleTV niet gerepareerd. Vergoeding als compensatie.
Status
niet opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen