Klacht Media Markt: Defecte Chromebook (ordernummer 12474760)

Thom Erbé

Na online aankoop van een HP Chromebook (ordernummer 12474760), werd er in spanning gewacht op de Chromebook. Hij kwam netjes rond 18:30 aan, maar de M, N, J, H en Y toetsen bleken het na uitpakken niet te doen. Het service centrum in Nederland was al dicht, dus het was wachten tot de volgende dag. Na contact met het hulpcentrum moest de laptop naar de Media Markt gebracht worden, waar na een uur consult werd vastgesteld dat dit inderdaad een hardware probleem was. De oplossing was echter apart. "Ga naar huis, haal de rest van de verpakking (doos, plastic) en lever ze af op deze locatie. Daarna krijg je je geld terug, en kan je een vervangend model kopen." Niks vervangend model, en het gemak van de online aankoop is dus ook wel weg. Inmiddels alweer de hele dag bezig met de aankoop van een laptop die ivm studie zsm nodig is.

Wij zijn natuurlijk niet te spreken over het ontvangen van een defecte laptop. De afhandeling van de klacht lijkt echter ook een nogal achterhaalde procedure.

Het lijkt mij normaal dat er een betere begeleiding plaatsvindt bij het verkrijgen van een nieuwe laptop. Gezien het feit er zsm een vervangend laptop nodig is, lijkt mij dat een vanzelfsprekende oplossing. Geld terug werd echter als oplossing aangeboden. Als dit de enige oplossing is, lijkt mij dat dit met spoed wordt overgemaakt zodat wij zelf een laptop kunnen kopen. Eventuele andere compensatie voor het ongemak in de vorm van een tegoedbon of iets dergelijks lijkt mij geen overbodige luxe, maar dat is aan u.

Thom Erbé

Media Markt
    Geachte heer Erbé,
    Bedankt voor het melden van uw klacht. Zojuist heb ik u telefonisch kort gesproken waarbij de afspraak gemaakt is u morgen ochtend even terug te bellen. Mocht u voor die tijd vragen of opmerkingen hebben verneem ik graag van u.
    Andrea van Swieten
    Media Markt Online Klachtafhandeling

Ook een klacht indienen over Media Markt?