Klacht Media Markt: Defecte laptop

Marlene

Dure laptop van hp, pavilion 15-po88nd, na een jaar gecrasht opgestuurd ter reparatie niet naar behoren gerepareerd. Na 28 dagen wederom opgestuurd ter reparatie deze. Reparatie is voor de 2de keer niet goed uitgevoerd en het toestel moest binnen 6 maanden weer terug. Deze laptop is in 6 maanden 3 keer terug gestuurd en gerepareerd. De derde keer dat hij wordt op gestuurd is er geen defect gevonden. Zelf heb ik een klantenservice medewerker gesproken die heeft aan gegeven dat media markt een franchise is en dat elke filiaal zijn eigen voorwaarden heeft. Maar daarbij gaf ze ook aan dat repatie opdrachten vaak worden vermeld onderzoek waardoor ze geen aanspraak doen op de garantie. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd terwijl ik van mening ben dat een dure laptop van 700 Euro na 1 jaar tijd al zijn functionaliteit verlies waardoor hij niet meee te gebruiken waarvoor dient. Het is logisch dat ik geen vertrouwen meer heb ongeacht dat ik er veel geld voor heb betaald.

Nieuwe laptop

Geachte mevrouw,

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat uw laptop al meerder keren defect is gegaan. Zoals telefonisch besproken is Media Markt de gehele economische levensduur verantwoordelijk voor de werking van uw laptop bij normaal gebruik.

Indien er een technisch defect aan het toestel is welke is ontstaan bij normaal gebruik dienen wij dit binnen redelijke termijn kosteloos te herstellen. Omdat wij begrijpen dat u uw laptop niet eindeloos op wenst te sturen hebben wij hier een maximum aan gesteld. Indien er voor de derde keer een technisch defect wordt geconstateerd door het geautoriseerde service centrum gaan wij over tot omruiling of ontbinding van de koop.

Bij de eerste twee defecten is beide keren de laptop kosteloos hersteld. Daarna heeft u opnieuw de laptop ingeleverd bij Media Markt Rotterdam the Corner, echter is er geen defect geconstateerd. Media Markt Rotterdam the Corner heeft op aanvraag de gehele laptop gecontroleerd en geen defect geconstateerd. De laptop werkt dus naar behoren.

Graag willen wij u dan ook adviseren de laptop af te halen bij Media Markt Rotterdam the Corner.

Betreffende de gesprekken die u heeft gehad met de medewerkers van de klantenservice, de betreffende medewerkers zullen worden aangesproken over de manier van communiceren.

Indien u nog verdere vragen of opmerkingen heeft vernemen wij uiteraard graag van u.

Marlene
    Dankjewel voor de snelle reactie. Echter ben ik niet tevreden. Zoals al eerder vermeld is de laptop in 6 maanden tijd 3 keer kapot gegaan . Hierbij is hij op gestuurd naar de reparatie centrum, gerepareerd goedgekeurd en toch werkte de laptop niet naar behoren. Ik heb geen vertrouwen in jullie beoordeling nimmer in die van de reparatie centrum. Graag zou ik hierbij mijn aankoop willen ontbinden. Hiervoorzou ik graag een correnspondentie adres willen. Bij voorbaat dank. Ontevreden klant.

Bedankt voor uw reactie.

Zoals telefonisch aangegeven kan de koop momenteel niet worden ontbonden. Het geautoriseerde service centrum heeft namelijk geen defect geconstateerd. Indien u niet tevreden bent met deze uitkomst en niet vertrouwd op de kundigheid van de monteurs willen wij u voorstellen de laptop op te sturen voor een second opinion door een onafhankelijk service centrum.

Dit onafhankelijk service centrum voert zeer uitgebreide onderzoeken uit. Zij worden onder andere ingezet door Kassa en Radar. Indien deze een technisch defect constateren wordt de koop alsnog ontbonden en zijn er geen extra kosten. Echter, indien er geen technisch defect wordt gevonden, dient u rekening te houden met de kosten voor het onderzoek welke voor uw rekening zullen vallen.

Wij vernemen graag of wij uw laptop op kunnen sturen voor second opinion.

Geachte mevrouw,

Terugkomend op uw klacht.

Wij hebben tot op heden helaas niets meer van u vernomen. Wij gaan er daarom vanuit dat u geen second opinion wenst. Uiteraard blijft dit voorstel wel staan. Indien u alsnog een second opinion wenst horen wij graag van u.

Indien wij geen reactie ontvangen zullen wij de klacht sluiten.

Marlene
    Zoals in de gesprek aangegeven is een second opinion niet gewenst. Tevens heeft u niet aangegeven dat er geen mogelijk is om de koop te ontbinden. Ook wordt in de reactie vermeld dat er besproken is dat ik over de gehele economische levensduur garantie heb. Het is belangrijk te vermelden dat dit na eigen onderzoek naar boven is gekomen, en enkel een vraag ter bevestiging was. Waarop aarzelend ja geantwoord werd. Dit geeft goed weer dat vanuit mediamarkt niet werkt voor een oplossing.
    Marlene
    Ik heb geen in de integriteit van mediamarkt. In me gesprekkenmet de klantenservice is duidelijk dat jullie administratie niet klopt en wordt aangepast als jullie deklant benadelen in eigen voordeel. Reparatie verzoeken worden vermeld onder verzoeken voor onderzoek. Hierdoor wordt de garantieverplichting ontweken. Hier ben ik achter gekomen in een gesprek met een mediamarkt klantenservicemederwerker. Hierbij zou ik de gesprekopnames toegestuurd krijgen. Telefonisch is bevestigd dat die er zijn.
    Marlene
    Niet alleen aan de telefoon werden dubieuze uitspraken in de media markt service corner. Eerst waren er geen reparaties aan mijn gedaan. Maar nadat ik ze kon benoemen. Een defecte beeldscherm, een defecte wifikaart(2x) adaptar problemen. Was opeens mogelijk om een uitdraai te krijgen van de reparaties. Nogmaals die werden doorgevoerd als onderzoek.
    Marlene
    Tevens heb ik van dag 1 al contact opgezocht met hp voor de garantie. Die hebben mij meegedeeld dat er geen reparaties bekend zijn bij me laptop. Zoals duidelijk naar voren komt wordt ik als klant systematisch voorgelogen en bespeelt door de multinational mediamarkt. En wordt van als student verwacht dat ik met een laptop ter waarde van 700 met een geschiedenis van verschillende mankementen genoegen neem.
    Marlene
    Ook werd gevraagd of de laptop geopend mocht worden bij de servicecorner om te controleren of hij functioneert. Hierop werd ik terug gebeld met de mededeling dat de laptop al geopend was voordat ik hier toestemming voor had gegeven. De werkwijze van de mediamarkt markt medewerkers is schrikbarend.
    Marlene
    Er wordt van mediamarkt verwacht dat een studente zonder laptop zelf op onderzoek uitgaat, en door de mazen van de voorwaarden en leugens en steeds wijzigende atwoorden een oplossing vindt. Graag zou ik hopen een snelle en postieve oplossing zodat ik als mediamarkt klant kan terugblikken op alsnog een postieve klantenservice.

Bedankt voor uw reactie.

Indien u niet akkoord gaat met een second opinion kunnen wij u helaas niets anders meer aanbieden. Graag willen wij u dan ook het advies geven dat indien u het niet eens bent met ons standpunt de klacht voor te leggen bij een andere instantie.

Mocht u verdere vragen hebben vernemen wij graag van u.

Marlene
    Graah zou ik graag een nummer dan willen weten met wie ik cantact op zou kunnen nemen voor de bandopnames die voor de bescherming van jullie en de consument is. Ik hoef geen second opinion of de laptop.

Marlene

Ook een klacht indienen over Media Markt?