Klacht Media Markt: Digtale Camera Canon Defect

chris.slijp@gmail.com

Eind april 2011 ben ik bij Media Markt Alexandrium binnengestapt om een nieuwe camera aan te schaffen. Op advies van een medewerker heb ik toen gekozen voor een Canon IXUS 115 HS.

De camera heeft ruim 1,5 jaar goed gefunctioneerd, todat in dec. 2012 de lens plots niet meer wilde intrekken. Omdat ik de camera in de winterperiode niet gebruik en ik vermoedde dat het aan de batterij lag, besloot ik hier op een later tijdstip naar te kijken.

Toen bleek dat het niet aan de batterij lag ben ik vorige maand langs Media Markt Alexandrium gegaan om het probleem te onderzoeken. Uit onderzoek bleek dat de camera niet beschadigd is en dat het defect in de camera zit. De reparatiekosten bedragen echter 115 euro. Een in mijn ogen, absurd bedrag waar ik niet mee akkoord ga.

Helaas kan Media Markt niets meer voor mij betekenen omdat het zich
na 2 jaar niet aansprakelijk meer acht. Ik kan dus op zoek naar een nieuwe camera en ben daarnaast de kosten van mijn oude camera kwijt!

Ondanks dat ik niet kan bewijzen dat de camera binnen 2 jaar defect is gegaan, hoop ik toch op enig begrip van de kant van Media Markt. Ik gebruikte de camera slecht periodiek en slijtage lijkt mij daarom uitgesloten. Ook verwacht ik meer van Canon en vind ik een levensduur van +-2 jaar voor een gespecialiseerd merk erg karig. Daarnaast zijn de reparatiekosten buiten proportie (voor hetzelfde geld heb ik immers een nieuwe camera!) Het steekt mij bovendien dat Media Markt direct zijn handen ervan aftrekt, omdat ik een maand te laat zou zijn. Media Markt wil mij weliswaar tegemoet komen door korting te geven op de reparatiekosten, maar door niet akkoord te gaan heb ik hier feitelijk niets aan. Ik hoop middels deze klacht, toch op eniger wijze gecompenseerd te worden, met name omdat de camera buiten mijn schuld defect is gegaan. Technische storingen kunnen altijd optreden, maar door geen andere oplossing te bieden dan een dure reparatie voel ik mij ondanks de zomer toch in de kou gezet!

chris.slijp@gmail.com
    Nog ter aanvulling: Ik heb destijds 155 euro betaald voor mijn Canon (exclusief accessoires) . Dit is de reden dat ik de reparatiekosten (die normaal eigenlijk nog hoger liggen, maar door de korting van Media Markt gereduceerd zijn tot 115 euro) zo extreem vind!
    Media Markt
    Beste meneer Slijp,Bedankt voor het melden van uw klacht.Ik heb deze doorgenomen en hierna telefonisch contact met u gehad om de klacht met u door te nemen.Ik heb uw klacht hierna voorgelegd bij Media Markt Rotterdam Alexandrium. Zij hebben u inmiddels telefonisch contact met u gehad en u een voorstel gegeven als oplossing voor uw klacht.Wij vertrouwen erop dat uw klacht naar behoren wordt afgehandeld.Naar aanleiding van de terugkoppeling van Media Markt Alexandrium stel ik voor uw klacht af te sluiten.Indien u nog vragen of opmerkingen heeft mag u deze richten aan klantenservice@mediamarkt.nl.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt
    chris.slijp@gmail.com
    Contact gehad met Media Markt Alexander, maar vanwege een al lopende actie op camera's was het niet mogelijk om een korting te bieden op een nieuwe camera. Een gratis tasjes behoorde wel tot de mogelijkheden, maar gezien ik al een tasje heb, ben ik niet op dit aanbod ingegaan. Inmiddels elders een nieuwe camera aangeschaft en de oude ongeprepareerd retour later komen.

chris.slijp@gmail.com

Ook een klacht indienen over Media Markt?