Opgelost door Media Markt: Dingen waar je niet blij van wordt........

R. Visscher

Op 24-04-2018 via de webshop van M4ediaMarkt een Alcatel U5 smartphone gekocht, bezorging vlot, geen probleem.
Na een gebruiksperiode werkt de telefoon niet meer, kan gebeuren.
Ik heb de telefoon eind juli-begin augustus ingeleverd bij de mediamarkt in Hengelo. De medewerker heeft daar keurig de formulieren ingevuld en gaf aan dat een en ander ca 2 weken zou duren.
Op 6 augustus kreeg ik een sms met het volgende bericht:

"Uw serviceopdracht HO28373745 staat klaar om afgehaald te worden. Vergeet niet uw afgiftebewijs mee te nemen. Mvg Mediamarkt Serviceteam"

Ik ben op 13 augustus 2013 naar de mediamarkt in Hengelo gegaan. Daar aangekomen gaf ik het afgiftebewijs af en werd het toestel opgehaald. Bij het afgeven werd in de volgende strekking meegedeeld "O ja, het toestel is trouwens niet gerepareerd"
Ik sprak mijn verbazing daarover uit, in de sms was hier geen mededeling over gedaan. De betreffende medewerker gaf aan dat het "waterschade" was en noemde een aantal mogelijke oorzaken: vakantie naar een warm land, meenemen naar het zwembad, in bad telefoneren etc. Ik ben niet in een warm land geweest, heb geen bad en ga niet naar het zwembad. De claim kwam mij ongeloofwaardig over. Ik heb jarenlang telefoons van andere merken en andere leveranciers gebruikt en nooit problemen gehad met "waterschade". Mij zitten een aantal zaken dwars:
1. Waarom is in de sms niet meer informatie verschaft.
2. Er is geen enkele uitspraak gedaan of het toestel is te repareren ondanks de geclaimde waterschade.
3. Op de detailfoto's van die naderhand aan mij zijn verzonden is corrosie te zien die ik niet op het toestel en batterij zelf zie. Gaat het wel om hetzelfde toestel of zijn dit standaardfoto's om klanten af te schepen?
4. Ik deelde mijn verbazing over de werkwijze van de mediamarkt met kennissen/familie die verderop zaten te wachten. De medewerkers verzochten mij toen de zaak te verlaten omdat ik "de andere klanten lastigviel". Ik wens zo niet behandeld te worden. Daarop heb ik het toestel geclaimd en aangegeven dat ik deze vestiging van mediamarkt voorlopig zal mijden vanwege de slechte behandeling aan de balie.
Overigens was ik tot dan toe een zeer regelmatige tevreden klant van de mediamarkt. Dit is de eerste keer dat ik met een aankoop terug heb moeten komen. Tot nu toe ben ik zeer teleurgesteld in deze afhandeling. Of ik klant blijf hangt sterk af van hoe met deze klacht wordt omgegaan.

1. Of het toestel alsnog repareren of het aankoopbedrag terugstorten

2. Dringend advies om beter informatie via het sms kanaal te verzenden, doe aan verwachtingenmanagement! Op basis van de sms verwacht je dat je een gerepareerd toestel kunt ophalen. Dit bespaart nodeloze autoritten naar de vestiging.
Er wordt vanuit de backoffice slecht gecommuniceerd waardoor je onnodig conflictueuze situaties creëert bij de front office. Niet iedereen reageert zo beleefd als ik het doe. Kortom, kijk kritisch naar jullie serviceproces en gebruik deze klacht om een en ander te verbeteren, zowel voor de klant als voor de medewerkers.

Media Markt
    Geachte heer/mevrouw ,

Wij hebben u klacht in goede orde ontvangen, onze excuses voor het ongemak.
    Wij hebben de case doorgezet naar desbetreffende winkel die de case verder in behandeling gaan nemen.
    Zij zullen u voorzien van een inhoudelijke reactie.

Excuses voor het ongemak.

M.Hoogendijk

R. Visscher
    Ik wacht op de inhoudelijke reactie die op 12 september is toegezegd, dit bericht is nodig om de klacht actief te houden...........

R. Visscher
Ik heb het toestel is ingeleverd en het geld is terugestort!

Ook een klacht indienen over Media Markt?