Klacht Media Markt: Doordat een slecht produkt afbreekt buiten mijn schuld om moet ik een nieuwe camera kopen..

ConsumentP

.Eergisteren (13 juni 2017) brak tijdens het fietsen een onderdeel af van mijn overheadmount waardoor mijn actioncamera op de stenen viel.
De camera liep hierdoor schade op.
Mijns inziens heb ik recht op een nieuwe camera daar deze buiten mijn schuld om beschadigd is en kapot is gegaan. De medewerker van de MediaMarkt die mij eergisteren te woord stond bij de servicebalie belde mij diezelfde middag op om te zeggen dat zij de camera niet willen vervangen en dat ik deze weer kan komen ophalen.
Hij ontkende terwijl ik hiervoor getekend heb en hij het afgiftebewijs heeft opgesteld nu dat tijdens het gebruik de beugel het heeft begeven maar dat ik zélf schuldig hieraan was door bijvoorbeeld de fiets te laten vallen.
Hierop vroeg ik hem om zijn weergave van het telefoongesprek per e-mail aan mij toe te sturen zodat ik deze aan een medewerker van de consumentenbond kon laten lezen. Hij stemde hiermee in en zei deze toe te sturen. Tot op heden heb ik echter nog niets ontvangen. Ik denk ook niet dat ik deze nog zal ontvangen.
Feit is dat de MediaMarkt de verantwoordelijkheid afschuift op Rollei en daarna mij even belt dat de camera niet wordt vergoed. Ik kan zelf geen contact opnemen met Rollei omdat dit bedrijf geen vestiging heeft in Nederland en omdat ik vind dat dat niet mijn verantwoording is.
De actioncamera is speciaal door mij aangekocht om op de fiets te gebruiken en opnames kunnen alleen maar worden gemaakt met dit kleine cameratje als deze bevestigd is op 'n overheadmount. Kortom het een kan niet zonder het ander.
P.S. : Begin dit jaar (dus binnen een half jaar) heb ik van de MediaMarkt een andere steverige overheadmount gekregen doordat de oude bij het aandraaien was ingescheurd.
Het onderdeel dat is afgebroken vormt de verbinding tussen de camera en de beugel en is van plastic. Deze is niét vervangen en is niet van gehard kunststof en metaal zoals de andere onderdelen van de nieuwe overheadmount. ( zie bijlage )
Door het fietsen is er 'plastic moeheid' ofwel materiaalmoeheid opgetreden. Door de vele trillingen is het plastic langzaam ingescheurd en uiteindelijk afgebroken en is de topzware camera kapot gevallen. (causaal verband)
Ik vind dat de MediaMarkt zijn verantwoording moet nemen en moet toegeven dat zij aan mij een ondeugdelijk product hebben verkocht en zodoende een nieuwe camera moet geven. Ik ben trouwens ook nog 'ns lid van de zogenaamde Media Markt Club waarbij je zogenaamd extra service krijgt.

Nieuwe camera en mount onderdeel.

Dit gebeuren vond plaats binnen de wettelijke garantietermijn. De camera en overheadmount zijn in juli 2016 aangekocht. De overheadmount is minder dan een half jaar geleden vervangen omdat het oude exemplaar ook niet deugde.

Bijlagen

De MediaMarkt heeft niet gereageerd...wanneer kan ik 'n excuus en genoegdoening ontvangen...?

ConsumentP

Ook een klacht indienen over Media Markt?