Klacht Media Markt: Drukschade geconstateerd.

Yasmine-ld

Geachte Heer/mevrouw,

Anderhalf jaar geleden heb ik een Iphone 6 (32Gb) gekocht in Mediamarkt te Roermond. Sinds 3 maanden geleden functioneert de home knop van mij Iphone niet meer. Na hem te hebben teruggebracht naar de mediamarkt voor reparatie omdat, hij nog garantie heeft is er na 2 weken drukschade geconstateerd en vond mediamarkt het niet onder garantie hoort en moest ik de kosten betalen voor een nieuwe Iphone. De medewerkers vonden het ook raar gezien een homeknop gemaakt is om te drukken. De telefoon moet zijn gebogen of gevallen wil deze schade ontstaan, dit is bij mij niet het geval. Mijn Iphone is niet gevallen, bevat geen barsten en werkt perfect.

Ook heb ik toentertijd mijn Iphone 6 gekocht voor 409 euro en eisen ze nu een bedrag van 468,27. Ik heb contact opgenomen met Media Markt en het bedrijf Apple zelf. De mediamarkt heeft mij verteld hier niks aan te kunnen doen gezien zij niet beslissen maar de mensen van het service centrum. Daarentegen Apple zelf heeft mij geen oplossing kunnen bieden omdat, Media markt met een ander service team samen werkt die los staat van het bedrijf Apple. Zij wisten zelf niets van drukschade en vonden dit ook al gek. Beiden hebben mij geen oplossing kunnen bieden.

Ik ben het er niet mee eens dat ik 468,27 moet betalen voor een nieuwe Iphone, omdat er drukschade is geconstateerd. Er is geen bewijs dat ik zelf drukschade heb veroorzaakt en is mijn Iphone ook verder prima in staat. Het lijkt me sterk dat ik een home knop überhaupt intern kan kapot maken.

Ik ben van mening dat de niet werkende home knop niets te maken heeft met de zogenoemde drukschade aangezien hij al bijna 2 jaar perfect werkt.

Ik wil graag dat mijn iPhone wordt gerepareerd zodat de home knop kan worden gebruikt. Ik sta ook open voor een ander voorstel wanneer het repareren niet mogelijk is, echter vind ik het betalen van €468.27 voor een vervangend toestel echt te veel.

Ik zou dit graag op een positieve manier willen afhandelen zodat ik in de toekomst nog vaak elektronische apparatuur bij de Mediamarkt mag kopen.

Media Markt

Wij hebben u klacht in goede orde ontvangen, excuses voor het ongemak.
    Wij zullen de case in behandeling nemen en u inhoudelijke voorzien van een reactie.

M.Hoogendijk
    Yasmine-ld
    U beroept zich steeds op Apple, echter de schade is door uw interne service afdeling vastgesteld. Hierin wordt gesteld dat de schade door mijn eigen toedoen is ontstaan en dit geresulteerd heeft in zogenaamde drukschade. Zelfs al zou dit zo zijn, wat ik ten zeerste ontken, kan het niet zo zijn dat het vervangen van de homebutton inhoudt, dat ik of een nieuwe telefoon zou moeten aanschaffen, daar jullie niet herstellen. U als verkoper geeft u mij in uw brief m.b.t. tot mijn IPhone 6 bij u gekocht 17 juli 2017, d.d. 03-12-2018 van de afdeling “Repair” de volgende opties: 1) Apparaat omruilen voor vervangend exemplaar. Kosten € 387,- excl. BTW/ € 468.27 incl. BTW; 2) PO niet akkoord, klant wenst het product retour met kosten; 3) PO niet akkoord en ter vernietiging aanbieden.

Ik heb voor optie 2 gekozen. Na retour-ontvangst ben ik, op advies van een lokale Mediamarktmedewerker in Roermond, wiens naam ik hier om privacy-redenen niet wil vermelden, maar op aanvraag via een PB aan u kan sturen, naar A MAC Roermond gegaan. Daar hebben zij mij echter verteld, dat zij mijn homebutton niet kunnen vervangen, daar uw service afdeling blijkbaar het scherm niet correct heeft teruggeplaatst en zij derhalve het risico niet willen lopen de telefoon nog verder te beschadigen.

Na mijn klacht op Klachtenkompas.nl heeft u mij privé een e-mail gestuurd, waarin u mij aanbiedt het toestel naar uw hoofdkantoor te sturen, opdat zij nogmaals kunnen bevestigen dat het hier om drukschade gaat?!

De bottomline is dus: a) Uw eigen service afdeling beweert dat mijn homebutton niet meer werkt door mij zelf veroorzaakte drukschade en daardoor de garantietermijn is komen te vervallen. b) Uw afdeling “Repair” helemaal niet repareert, maar dat u mij alleen een nieuwe telefoon wil verkopen. c) U wil dat ik mijn telefoon weer met kosten naar u opstuur, alleen om de bevestiging te ontvangen, dat er sprake zou zijn van zelf veroorzaakte drukschade. d) Dat een derde partij nu niet meer naar mijn telefoon wil kijken, omdat uw service afdeling het scherm niet correct heeft teruggeplaatst. (Misschien dat u mij in een volgend schrijven, hiervoor ook nog aansprakelijk wilt stellen.).

Graag zou ik willen zien, dat u mij aanbiedt mijn telefoon te repareren conform de wettelijke bepalingen of mijn toestel kosteloos in te ruilen, daar nu ook door uw toedoen mijn scherm niet correct is teruggeplaatst, waardoor ik niet eens meer in staat ben om mijn toestel door een derde partij te laten.

Ook een klacht indienen over Media Markt?