Klacht Media Markt: Eigen schuld, dikke bult of goedkoop is duurkoop?

Klachtnummer
# 26250
Gebruiker
Tijger
Datum
11 reacties

Details

De klacht

Normaal koop ik bij een lokale dealer, maar de reclame op TV van MediaMarkt sprak mij aan. Toen daar maar voor ons horecabedrijf een TV met surroundsysteem gekocht. Het was per slot van rekening iets goedkoper. Op de vraag aan de verkoper hoe het geluid van de TV op het surroundsysteem moet worden afgespeeld, raadde hij mij aan een Optical kabel van Vivanco te gebruiken. Thuis aandachtig alle gebruiksaanwijzingen doorgenomen en de TV en het surroundsysteem geïnstalleerd. Toen alleen nog de Optical kabel aanbrengen. Bij het in de behuizing drukken (het uiteinde van het kabeltje paste wel in de ingang van de TV en surroundsysteem), ging er een klepje stuk, waardoor de kabel nu niet meer kan worden bevestigd. Bleek uiteindelijk dat er op beide uiteinden van de kabel een minuscuul klein doorzichtig plastic dopje zat (groot ong. 4 mm), wat voor montage had moeten worden verwijderd. De verkoper heeft mij daar niet attent op gemaakt en niets op de verpakking van dit product maakt daar melding van. Er zat overigens helemaal geen gebruiksaanwijzing bij dit product. Bij de serviceafdeling van MediaMarkt deed men voorkomen, alsof de schade allemaal maar mijn eigen schuld zou zijn. Alle andere kabels hebben immers ook zo'n plastic kapje. Vanuit de winkel verschillende kabels getoond, waar geen beschermkapje op zit. Ook andere producten hebben wél een deugdelijke gebruiksaanwijzing. Men was niet voor rede vatbaar en de zaak liep hoog op. Het was allemaal mijn eigen schuld. Ik, als leek zijnde, had maar slimmer moeten zijn en kunnen weten en begrijpen, dat zulke kabeltjes een minuscuul klein plastic kapje hebben, dat voor montage verwijderd dient te worden. Van klantvriendelijkheid had men nog nooit gehoord. Geen aanbod of vergelijk mogelijk. De sfeer werd door de medewerker(s) behoorlijk verziekt. Logisch dat ik boos ben geworden!

De oplossing

Dat de optical in- en uitgang van de TV en het surroundsysteem, gratis op locatie, worden gerepareerd en dat de fabrikant van het product in het vervolg op de verpakking melding maakt van het feit, dat het minuscule doorzichtige plastic beschermkapje (ong. 4mm) vóór montage moet worden verwijderd.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

11 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte meneer/mevrouw Berg,Bedankt voor het melden van uw klacht.Om uw klacht in behandeling te kunnen nemen zou ik graag willen weten bij welke vestiging u deze aankoop heeft gedaan.Zodra u reactie heeft gegeven kan ik uw klacht verder in behandeling nemen.Ik zie uw reactie graag tegemoet.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Afd. Service
  2. Auteur
    Tijger
    Datum
    Geachte heer Pakvis,mijn excuus voor de late beantwoording. Persoonlijke omstandigheden zijn daar debet aan.Om antwoord te geven op uw vraag: het betreft hier de MediaMarkt vestiging in Cruquius, Haarlemmermeer.In afwachting van uw bericht,
    met vriendelijke groet,H.A. Berg
  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte meneer/mevrouw Berg, Bedankt voor uw reactie.Ik heb uw klacht voorgelegd bij meneer Karimi, afdelingsleider service bij Media Markt Cruquius.
    Meneer Karimi neemt uw klacht verder in behandeling en neemt telefonisch contact met u op om de klacht met u door te nemen.Wij vertrouwen erop dat Media Markt Cruquius uw klacht naar behoren afhandelt.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Afd. Service
  4. Auteur
    Tijger
    Datum
    Tav Q. Karimi. Nav uw brief bericht ik u als volgt. De opmaak van uw brief is bedenkelijk (aanhef/taalkundig/p.o. ondertekening). Inhoudelijk is het niet beter. MM verkoopt een product zonder gebruiksaanwijzing en neemt (nog steeds) geen verantwoordelijkheid. Uw argumenten zijn terplaatse met bewijs weerlegd. Het is aan uw houding en acties te wijten dat eea is geëscaleerd. De goederen aanbieden en afwachten of het onder de garantie valt, is onaanvaardbaar. Oplossing zie klacht. Mg H.A. Berg
  5. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte meneer van der Berg,Bedankt voor uw reactie.Om enige miscommunicatie te vermijden heb ik getracht u telefonisch te bereiken en uiteindelijk uw voicemail ingesproken.Ik contacteer u wederom rond 16.00 of u mag mij daarvoor telefonisch benaderen op het telefoonnummer welke ik heb vermeld in uw voicemail.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Afd. Service
  6. Auteur
    Tijger
    Datum
    Geachte heer Pakvis,dank voor uw bericht en ons prettig telefoongesprek van zojuist. We hebben afgesproken dat u deze zaak verder zult onderzoeken om tot een passende oplossing te komen. In afwachting van uw bericht,
    met vriendelijke groet,H.A. Berg
  7. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte meneer van der Berg, Bedankt voor uw reactie.Tussentijds heb ik met u telefonisch besproken dat Media Markt Cruquius u uiterlijk vandaag benadert om samen met u te zoeken naar een passende oplossing om uw producten naar wens te laten functioneren.Daarbuiten heb ik de vraag over de kabel neergelegd bij de fabrikant en neem ik hoe dan ook aanstaande vrijdag contact met u op om de stand van zaken hiervan door te nemen.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt
  8. Auteur
    Tijger
    Datum
    Geachte heer Pakvis,ik heb gesproken met de heer Karimi. Hij heeft mij toegezegd gratis een passende HDMI(2) kabel te zullen leveren. Evenwel jammer, dat ik daar special voor naar MM Cruquius moet rijden. Volgens de heer Karimi zou de kabel niet per post verzonden mogen/kunnen worden:(Ik houd u op de hoogte.Met vriendelijke groet,H.A. Berg
  9. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte meneer Berg, Bedankt voor uw reactie.Ik zie uw reactie graag tegemoet zodra u de HDMI kabel in ontvangst heeft genomen.Tevens neem ik in de loop van deze week telefonisch contact met u op over de uitkomsten van het overleg met de fabrikant over de verpakkingomschrijving.Met vriendelijke groet,
    dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt
  10. Auteur
    Tijger
    Datum
    Geachte heer Pakvis,gisteren de HDMI kabel opgehaald. Het wachten is nu op uw bericht over de uitkomst van het overleg met de fabrikant over het ontbreken van een gebruiksaanwijzing op de verpakking.In afwachting van uw bericht,
    met vriendelijke groet,H.A. Berg
  11. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Beste meneer Berg,Ik heb zojuist telefonisch contact met u gehad en de klacht met u doorgenomen en heb met u een passende oplossing gevonden.Naar aanleiding van bovenstaande tekst stel ik voor om uw klacht te sluiten. Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt

Ook een klacht indienen over Media Markt?