Klacht Media Markt: Er zitten strepen in het scherm, terwijl ik de tv nooit gebruikt hebt

Klachtnummer
# 326045
Gebruiker
klacht sony TV
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Ik heb het product op 30 mei jl. aangeschaft en 16 juni jl. ontvangen. Ik heb het product destijds gekocht omdat die in de aanbieding zat. Ik heb recentelijk een woning gekregen en al die tijd de TV bewaard.

Ik heb ook een koelkast, wasmachine, wasdroger, vaatwasser, blender en stofzuiger bij jullie gekocht. Gisteren heb ik de tv uitgepakt en aangezet. Het plastic dat om de tv zit, zit er momenteel nog steeds op ook van de voetensteun waar de tv op staat zit de plastic er nog om heen.

Tot mijn verbazing zaten er allemaal streep op het beeldscherm. Wij hebben de tv nooit eerder aangezet er zit nog plastic om de tv en is splinternieuw


Ik heb onderstaande bericht ontvangen van Sony:


Van: customersupport.nl@eu.sony.com
Verzonden: vrijdag 5 oktober 2018 17:44
Aan: c.elquolfat@hotmail.com; customersupport.nl@eu.sony.com
Onderwerp: RE: RE: Sony Support E-mail | Info [case:17548250][email:336108197]

Geachte heer Elquolfat,

Bedankt voor u e-mail naar Sony Support.
We hebben de bestanden in goede orde ontvangen. De schade aan het scherm is inderdaad afkomstig van een externe factor en is niet afkomstig van een defect van de TV. De schade aan het scherm is niet te repareren omdat de kosten hiervan hoger zijn dan de aanschaf van een nieuwe TV.
Indien u een document nodig heeft voor de verzekering waar in staat dat de TV onherstelbaar beschadigd is kunt u deze via onze reparatiepartner opvragen. Via de onderstaande link kunt u een servicepartner bij u in de buurt vinden.
Servicepartner locator
De garantievoorwaarden kunt u in de onderstaand link nog eens doornemen.
Garantievoorwaarden
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het Consumenten Informatie Centrum via 020 3469524 voor Nederland of 02 7131626 voor België. Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 uur.

Met vriendelijke groeten,

Willem

SONY SUPPORT TEAM
http://www.sony.nl/support/nl

Sony Benelux, a branch of Sony Europe Limited
Taurusavenue 16, 2131 LA Hoofddorp, The Netherlands

De oplossing

Ik wil dat het bedrijf mij een nieuwe tv geeft of op z'n minst de tv gaat repareren.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte meneer, mevrouw,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Onze excuses dat deze reactie enige tijd op zich heeft laten wachten.

    Graag vernemen wij in welke vestiging u deze televisie heeft aangeschaft, daarnaast ontvangen wij graag het factuur-/bestelnummer van deze aankoop. Aan de hand van deze gegevens kunnen wij uw klacht verder in behandeling nemen.

    In afwachting van uw reactie.

    Met vriendelijke groet,

    N. Meijer
    MediaMarkt Nederland.
  2. Auteur
    klacht sony TV
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Meijer,


    Ik heb de Sony televisie gekocht bij jullie vestiging te Utrecht Hoog Catharijne.

    De factuur voeg ik toe in bijgaand document. Tv is halverwege juni bezorgd.


    Mediamarkt mag de klant niet in de koude kleren laten staan. Ik heb mijn hele alles qua elektronica bij uw bedrijf Mediamarkt gekocht, omdat ik totaal niet had gedacht dat Mediamarkt je ooit in de koude kleren zou laten staan.


    Hoe kan een dure televisie van bijna 700 euro niet werkend aangeleverd worden en vervolgens ik mijn zaken zelf moet regelen zonder enige compensatie of oplossing.


    Ik denk dat mijn standpunt nu wel duidelijk is.


    Graag zie ik een spoedige oplossing tegemoet.


    Alvast bedankt
  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Wij hebben u klacht in goede orde ontvangen, excuses voor de vertraagde respons.
    Wij zullen u case in behandeling nemen en u spoedig voorzien van een inhoudelijke reactie.

    Met vriendelijke groet,

    M.Hoogendijk
  4. Auteur
    klacht sony TV
    Datum
    Dank voor het in behandeling nemen van mijn klacht.

    Ik zit momenteel thuis zonder televisie en bekijk momenteel alles op de iPad.

    Graag zou ik een nieuwe zelfde televisie willen hebben of een tegoedbon zodat ik in bij de Mediamarkt een andere tv kan uitkiezen.

    Ik zie een spoedige reactie tegemoet.


Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen