Klacht Media Markt: Erbarmelijke service Media Markt

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 294327
Gebruiker
HTJ Kerren
Datum
11 reacties

Details

De klacht

Op 15-12-2013 heb ik een Samsung TV met serienummer UE46F8000SLXXN gekocht bij de Media Markt te Roermond. Het aankoopbedrag is € 1.758. In december 2017 heb ik deze TV ter reparatie verzonden naar de Media Markt.

Op 26-01-2017 heb ik een mail gekregen van de Media Markt met de volgende keuze:
1) Koop ontbinden en ontvangst restwaarde € 549,67;

2) Koop niet ontbinden en ontvang product ongerepareerd retour;
3) Koop niet ontbinden en wacht tot reparatie.

Ik heb toen gekozen voor optie 3.



Op 23-02-2017 ontvang ik wederom een mail. Hierin wordt gesteld dat het toestel niet meer te herstellen is omdat het lcd paneel niet meer leverbaar is.
Vervolgens geven ze me weer exact 3 dezelfde keuzemogelijkheden zoals hierboven beschreven; terwijl optie 3 feitelijk niet meer kan omdat zoals de Media Markt zelf stelt het lcd paneel niet meer leverbaar is. Ik zou zeggen "rare jongens daar bij de Media Markt".

Het enige plausibele voorstel dat overblijf is optie 1) Koop ontbinden en ontvangst restwaarde van € 549,67. Overigens is dit voorstel nog beneden de Uneto-VNI richtlijnen. Daar wordt uitgegaan van een levensduur van 6 jaar. Ik bereken dan 2/6 * € 1758=€ 586.

Ik ben overigens van mening dat een levensduur van 6 jaar voor een toestel van € 1.758 erg kort is. Mij lijkt een levensduur van 8-10 jaar "normaler".

Ik vind het dan ook schandalig dat de Media Markt met zo'n karig voorstel komt.

De oplossing

Minimaal de helft terug van het aankoopbedrag als ontvangst restwaarde of een vervangend product. Maar het beste het product repareren.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

11 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte meneer, mevrouw,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Wij vinden het vervelend om te lezen dat uw televisie een defect vertoont welke niet meer te herstellen.

    Uw klacht hebben wij voorgelegd aan MediaMarkt Roermond met het verzoek deze in behandeling te nemen en hierover contact met u op te nemen. Zij zullen de klacht inhoudelijk met u bespreken en indien mogelijk een passende oplossing aanbieden.

    Hopende u hiermee voor nu voldoende geinformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    N. Meijer
    MediaMarkt Nederland.
  2. Auteur
    HTJ Kerren
    Datum
    Nou ik heb reactie van de MediaMarkt gehad.
    Het komt op het volgende neer:
    - Het aankoopbedrag is schijnbaar € 1649. Schijnbaar bestaat het oorspronkelijke bedrag van
    € 1758 uit meerdere aankopen. Dit kan ik op mijn factuur en de kassabon niet zien. Ik ga er dan ook vanuit dat de MediaMarkt gelijk heeft dat de aankoop van de tv € 1649 is.
    - Met de uitleg van de levensduur hanteert de MediaMarkt gewoon Uneto-VNI richtlijnen.
    Zij houdt dus vast aan dit karige bod van € 549,67.
    Ik heb de afgelopen 6 jaar voor ongeveer € 13.000 aankopen gedaan bij de MediaMarkt.
    Ik had verwacht dat we wel tot een oplossing konden komen die voor ons beide tevreden was. Helaas ben ik totaal niet tevreden over de geboden oplossing en zal voorlopig dan ook geen aankopen meer doen bij de MediaMarkt.
  3. Auteur
    HTJ Kerren
    Datum
  4. Auteur
    HTJ Kerren
    Datum
  5. Auteur
    HTJ Kerren
    Datum
    Ik krijg geen reactie meer van de mediamarkt. Schijnbaar interesseert het hun niets als ze een goede klant kwijtraken. Ik was er van overtuigd dat we wel tot een oplossing zouden komen..... maar helaas
  6. Auteur
    HTJ Kerren
    Datum
    Het wordt van kwaad naar erger. De Media Markt stelt mij min of meer voor een ultimatum. Ze vragen of ik gebruik maak van hun regeling anders sturen ze het product retour. Ik kan dan eventueel de procedure weer opnieuw opstarten maar dan kan het restbedrag lager uitvallen.
    Ik heb maar eieren voor mijn geld gekozen en de koop laten ontbinden. Ik had verwacht dat de Media Markt wat coulanter zou zijn. Ik heb me daar gruwelijk in vergist en zal in de toekomst geen cent meer uitgeven bij de Media Markt. Maar de Media Markt kennende zal ze daar lak aan hebben.
  7. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte meneer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht.

    Vanuit MediaMarkt Roermond hebben wij vernomen dat er inmiddels contact met u is geweest. Zij hebben uw klacht inhoudelijk besproken en u een passende oplossing aangeboden.

    Graag vernemen wij van u over de afhandeling.

    Met vriendelijke groet,

    N. Meijer
    MediaMarkt Nederland.
  8. Auteur
    HTJ Kerren
    Datum
    Ik vraag me werkelijk af of de Media Markt wel leest wat ik schrijf. Er is geen passende oplossing aangeboden. (ja misschien vanuit het oogpunt van de Media Markt). Het aanbod is sinds het begin exact hetzelfde. Ik stel voor dat de Media Markt mijn reacties leest. Ik ben en blijf ontevreden over de zgn. "passende oplossing"
  9. Auteur
    HTJ Kerren
    Datum
    Ik zie geen verdere reactie van de Media Markt. Ik ben nu nog aan het wachten op mijn geld. Ze zouden het zo spoedig mogelijk overmaken. Dat is alweer 8 dagen geleden.
  10. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte meneer, mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie.

    Uw klacht is momenteel in behandeling bij MediaMarkt Roermond. Zodra wij u hierover verder kunnen informeren zullen wij hierover telefonisch contact met u opnemen.

    Met vriendelijke groet,

    N. Meijer
    MediaMarkt Nederland
  11. Auteur
    HTJ Kerren
    Datum
    Ik heb geen telefoontje gehad. Het geld is inmiddels wel overgemaakt; maar zoals eerder vermeldt ben ik totaal niet tevreden over de media markt. Ik heb een nieuwe tv gekocht en uiteraard niet bij de media markt.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
HTJ Kerren
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen