Klacht Media Markt: Erbarmelijke service Media Markt

HTJ Kerren

Op 15-12-2013 heb ik een Samsung TV met serienummer UE46F8000SLXXN gekocht bij de Media Markt te Roermond. Het aankoopbedrag is € 1.758. In december 2017 heb ik deze TV ter reparatie verzonden naar de Media Markt.

Op 26-01-2017 heb ik een mail gekregen van de Media Markt met de volgende keuze:
1) Koop ontbinden en ontvangst restwaarde € 549,67;

2) Koop niet ontbinden en ontvang product ongerepareerd retour;
3) Koop niet ontbinden en wacht tot reparatie.

Ik heb toen gekozen voor optie 3.

Op 23-02-2017 ontvang ik wederom een mail. Hierin wordt gesteld dat het toestel niet meer te herstellen is omdat het lcd paneel niet meer leverbaar is.
Vervolgens geven ze me weer exact 3 dezelfde keuzemogelijkheden zoals hierboven beschreven; terwijl optie 3 feitelijk niet meer kan omdat zoals de Media Markt zelf stelt het lcd paneel niet meer leverbaar is. Ik zou zeggen "rare jongens daar bij de Media Markt".

Het enige plausibele voorstel dat overblijf is optie 1) Koop ontbinden en ontvangst restwaarde van € 549,67. Overigens is dit voorstel nog beneden de Uneto-VNI richtlijnen. Daar wordt uitgegaan van een levensduur van 6 jaar. Ik bereken dan 2/6 * € 1758=€ 586.

Ik ben overigens van mening dat een levensduur van 6 jaar voor een toestel van € 1.758 erg kort is. Mij lijkt een levensduur van 8-10 jaar "normaler".

Ik vind het dan ook schandalig dat de Media Markt met zo'n karig voorstel komt.

Minimaal de helft terug van het aankoopbedrag als ontvangst restwaarde of een vervangend product. Maar het beste het product repareren.

Geachte meneer, mevrouw,

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij vinden het vervelend om te lezen dat uw televisie een defect vertoont welke niet meer te herstellen.

Uw klacht hebben wij voorgelegd aan MediaMarkt Roermond met het verzoek deze in behandeling te nemen en hierover contact met u op te nemen. Zij zullen de klacht inhoudelijk met u bespreken en indien mogelijk een passende oplossing aanbieden.

Hopende u hiermee voor nu voldoende geinformeerd te hebben.

MediaMarkt Nederland.
    HTJ Kerren
    Nou ik heb reactie van de MediaMarkt gehad.
    Het komt op het volgende neer:
    - Het aankoopbedrag is schijnbaar € 1649. Schijnbaar bestaat het oorspronkelijke bedrag van
    € 1758 uit meerdere aankopen. Dit kan ik op mijn factuur en de kassabon niet zien. Ik ga er dan ook vanuit dat de MediaMarkt gelijk heeft dat de aankoop van de tv € 1649 is.
    - Met de uitleg van de levensduur hanteert de MediaMarkt gewoon Uneto-VNI richtlijnen.
    Zij houdt dus vast aan dit karige bod van € 549,67.
    Ik heb de afgelopen 6 jaar voor ongeveer € 13.000 aankopen gedaan bij de MediaMarkt.
    Ik had verwacht dat we wel tot een oplossing konden komen die voor ons beide tevreden was. Helaas ben ik totaal niet tevreden over de geboden oplossing en zal voorlopig dan ook geen aankopen meer doen bij de MediaMarkt.
    HTJ Kerren
    Ik krijg geen reactie meer van de mediamarkt. Schijnbaar interesseert het hun niets als ze een goede klant kwijtraken. Ik was er van overtuigd dat we wel tot een oplossing zouden komen..... maar helaas
    HTJ Kerren
    Het wordt van kwaad naar erger. De Media Markt stelt mij min of meer voor een ultimatum. Ze vragen of ik gebruik maak van hun regeling anders sturen ze het product retour. Ik kan dan eventueel de procedure weer opnieuw opstarten maar dan kan het restbedrag lager uitvallen.
    Ik heb maar eieren voor mijn geld gekozen en de koop laten ontbinden. Ik had verwacht dat de Media Markt wat coulanter zou zijn. Ik heb me daar gruwelijk in vergist en zal in de toekomst geen cent meer uitgeven bij de Media Markt. Maar de Media Markt kennende zal ze daar lak aan hebben.

Bedankt voor uw bericht.

Vanuit MediaMarkt Roermond hebben wij vernomen dat er inmiddels contact met u is geweest. Zij hebben uw klacht inhoudelijk besproken en u een passende oplossing aangeboden.

Graag vernemen wij van u over de afhandeling.

MediaMarkt Nederland.
    HTJ Kerren
    Ik vraag me werkelijk af of de Media Markt wel leest wat ik schrijf. Er is geen passende oplossing aangeboden. (ja misschien vanuit het oogpunt van de Media Markt). Het aanbod is sinds het begin exact hetzelfde. Ik stel voor dat de Media Markt mijn reacties leest. Ik ben en blijf ontevreden over de zgn. "passende oplossing"
    HTJ Kerren
    Ik zie geen verdere reactie van de Media Markt. Ik ben nu nog aan het wachten op mijn geld. Ze zouden het zo spoedig mogelijk overmaken. Dat is alweer 8 dagen geleden.

Bedankt voor uw reactie.

Uw klacht is momenteel in behandeling bij MediaMarkt Roermond. Zodra wij u hierover verder kunnen informeren zullen wij hierover telefonisch contact met u opnemen.

MediaMarkt Nederland
    HTJ Kerren
    Ik heb geen telefoontje gehad. Het geld is inmiddels wel overgemaakt; maar zoals eerder vermeldt ben ik totaal niet tevreden over de media markt. Ik heb een nieuwe tv gekocht en uiteraard niet bij de media markt.

HTJ Kerren

Ook een klacht indienen over Media Markt?