Klacht Media Markt: Fornuis plotseling defect na 3 maanden na afloop garantie. Fornuis is van roestvrijmateriaal.

Klachtnummer
# 169211
Gebruiker
A. el Boustati
Datum
11 reacties

Details

De klacht

Mijn fornuis waar ik zuinig op ben is na 2 jaar en 3 maanden plotseling kapot. De ontsteking doet het niet, waardoor de oven niet aangaat. Ik heb contact opgenomen met Mediamarkt. Mediamarkt heeft een monteur gestuurd. Hij gaf aan dat hij de fornuis niet open kan krijgen, omdat de knop doordraait en verroest is .Ik vond het opmerkelijk dat de oven aan de buitenkant nog nieuw is en geen roestplekken vertoont en waarom dan wel aan de binnenkant. De monteur vertelde dat Mediamarkt contact opneemt.
Mediamarkt deed een voorstel om dezelfde oven te nemen, maar wel 129 euro bij te betalen. Ik vond het belachelijk aangezien een oven een levensduur heeft van 4 jaar . Ik heb juridisch advies gevraagd en tot de conclusie gekomen dat het hier gaat om een product in gebreke. Ik heb de fornuis niet opzettelijk kapot gemaakt en is roestvrij. Het aansteekmechanisme deed het op een gegeven moment niet. Aangezien het product niet gerepareerd kan worden wil ik een nieuw fornuis van hetzelfde type.

De oplossing

Graag nieuw fornuis zo snel mogelijk aangezien ik al enige tijd zonder oven zit.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

11 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw el Boustati,

    Bedankt voor het melden van uw klacht. Het is vervelend te vernemen dat uw fornuis een defect vertoond.

    Wij verzoeken u graag om aan te geven waar u het fornuis gekocht heeft. Indien dit online is geweest vernemen wij graag het bestelnummer.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. A. van Swieten
    Klantenservice Media Markt Nederland
  2. Auteur
    A. el Boustati
    Datum
    Dank voor u snelle reactie,

    De fornuis heb ik gekocht bij Mediamarkt in Rijswijk, Prins Willem Alexander Promenade. In de winkelcentrum Bogaard.

    Met vriendelijke groet,

    A. el Boustati
  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw el Boustati,

    Bedankt voor uw reactie. Wij hebben uw klacht doorgezet naar Media Markt Rijswijk met het verzoek om contact met u op te nemen. Wij zullen het verloop van deze klacht in de gaten houden.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. A. van Swieten
    Klantenservice Media Markt Nederland
  4. Auteur
    A. el Boustati
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,

    Op 1 juni heeft mediamarkt te Rijswijk contact met mij opgenomen. Ze hebben aangegeven dat ik een klacht heb en blijven bij hun voorstel. Ik kan met het voorstel akkoord gaan en moet 129 bijbetalen of krijg 160 euro terug en krijg geen fornuis. Ik heb de mevrouw aangegeven dat de monteur zei dat hij de oven niet open kan krijgen doordat deze verroest is. Mevrouw blijft erbij dat t geen roest is maar dat aansteekmechanisme stuk is. Ik ben geen stap verder. Wat nu!
  5. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw el Boustati,

    Bedankt voor uw reactie. Zojuist heeft Media Markt Rijswijk aangegeven u een voorstel te hebben gedaan. U kunt het artikel om laten ruilen voor een nieuw fornuis met bijbetaling van € 54,00. De andere € 75,00 (€ 129,00 - € 54,00) zal Media Markt Rijswijk uit coulance voor haar rekening nemen. Indien u hier niet mee akkoord bent kunt u het fornuis retourneren en ontvangt u de restwaarde van het artikel retour zoals door Media Markt Rijswijk is aangegeven.

    Uiteraard kunt u bij vragen contact opnemen met Media Markt Rijswijk. Zij vernemen graag van u!

    Met vriendelijke groet,
    Mw. A. van Swieten
    Klantenservice Media Markt Nederland
  6. Auteur
    A. el Boustati
    Datum
    Hartelijk dank voor uw snelle reactie. Ik zal contact opnemen met Mediamarkt te Rijswijk en akkoord gaan met het voorstel.

    Met vriendelijke groet,

    A.el Boustati
  7. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw el Boustati,

    Bedankt voor uw reactie. Wij zijn blij te vernemen dat u zich kan vinden in het voorstel van Media Markt Rijswijk. We gaan er dan ook vanuit dat uw klacht hiermee naar behoren opgelost is.

    Indien u nog vragen of opmerkingen heeft verneem ik graag van u, anders wil ik u verzoeken om de klacht te sluiten.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. A. van Swieten
    Klantenservice Media Markt Nederland
  8. Auteur
    A. el Boustati
    Datum
    Op 7 juni ben ik naar Mediamarkt gegaan te Rijswijk met de veronderstelling dat ik 54 euro bijbetaal en een nieuw fornuis meekrijg. Dit staat duidelijk in de email. Ik moest van mediamarkt eerst 129 euro betalen aan de monteur van Etna en met die bon kon ik weer naar Mediamarkt om 75 euro terug te krijgen. Ik werd onder druk gezet door de manager om akkoord te gaan ondanks dat ik uw email liet zien. Ik ben t niet akkoord met de werkwijze en 129 heb ik niet. Graag contact hierover .
  9. Auteur
    A. el Boustati
    Datum
    Graag reactie op bovenstaande reactie. Normaal krijg binnen 1 a 2 dagen antwoord op mijn reactie. Ik zit nu 3 weken zonder fornuis en ik begin me mateloos te irriteren aan de onprofessionele en onklantvriendelijke houding van madiamarkt. Graag zsm uw reactie.
  10. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw el Boustati,

    Bedankt voor uw reactie. Wij zullen vandaag in overleg met Media Markt Rijswijk kijken wat we voor u kunnen betekenen. Zodra Media Markt Rijswijk vandaag met een reactie komt zullen we opnieuw contact met u opnemen.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. A. van Swieten
    Klantenservice Media Markt Nederland
  11. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw el Boustati,

    Media Markt Rijswijk heeft aangegeven dat de omruil voorstel met bijbetaling vanuit Etna is gedaan. Dit houdt in dat Etna deze omruiling met bijbetaling zal laten plaats vinden na akkoord van u. Hierin is het niet mogelijk dat Media Markt Rijswijk de bijbetaling zal voorschieten. Media Markt Rijswijk heeft uit coulance aangeboden om u € 75,00 tegemoet te komen waarna u zelf maar € 54,00 betaald heeft voor de omruil. Dit zal echter eerst door u voorgeschoten moeten worden waarna u het bedrag van € 75,00 bij Media Markt Rijswijk kunt terug halen. Helaas is hier geen andere mogelijkheid voor.

    Wij gaan er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. A. van Swieten
    Klantenservice Media Markt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen