Opgelost door Media Markt: Garantie afhandeling

info@abswoude.net

Wasmachine gekocht en net buiten de Europese Richtlijn Koop en Garantie periode van 2 jaar is deze stuk. MM gebeld en werd meegedeeld dat ik zelf een afspraak bij Samsung moet maken voor reparatie.. Heb aangegeven dat zij verantwoordelijk zijn en de afspraak moeten maken bij Samsung maar kreeg geen gehoor bij MM: "dan heeft u geen reparatie" was het antwoord van de medewerkster! Samsung gebeld en de reparatie kosten (omdat deze na 2 jaar is) worden doorgegeven zodat ik aan de hand daarvan kan besluiten of ik hem wil laten repareren. Als ik me als consument beroep op de garantieperiode conform de Nederlandse wet (langer dan 2 jaar) dan word ik verwezen naar de verkopende partij namelijk MediaMarkt...

MediaMarkt moet haar klanten conform het Nederlands recht garantie bieden in dit geval dus ook na 2 jaar. In mijn geval gaat het om een wasmachine waarbij het Nederlands recht stelt dat een wasmachine die na 4 jaar stuk gaat je nog steeds recht hebt op een goede oplossing vanuit de verkoper , MediaMarkt dus.

Graag ontvang ik van MediaMarkt de garantie waar ik recht op heb!!

Media Markt
    Geachte mevrouw Korteweg,Bedankt voor het melden van uw klacht.Vervelend te vernemen dat de communicatie na het defect van uw wasmachine niet naar behoren is verlopen.Na het lezen van uw klacht heb ik telefonisch contact met u opgenomen.
    Zoals besproken is Media Markt binnen de economische levensduur verantwoordelijk dat uw product bij normaal gebruik naar behoren functioneert. Uitgaande van de aanschafwaarde van €550,- is de economische levensduur van uw wasmachine is zes jaar.In de eerste instantie hoeft u binnen de periode van zes jaar geen reparatiekosten te verwachten indien de reparatie niet levensduur verlengend is.
    Wanneer een essentieel onderdeel wordt vervangen is het redelijk dat u een gedeelte mee betaald aan de reparatiekosten, indien u ervoor kiest om reparatie uit te laten voeren.
    De verdeling van reparatiekosten is naar rato van aantal maanden dat u het product in bezit heeft gehad in verhouding met de economische levensduur. Indien u geen reparatiekosten wenst kunt u er ook voor kiezen de koop te ontbinden. U ontvangt dan de restwaarde die ook wordt berekend naar rato van het aantal maanden dat u het product in bezit heeft gehad in verhouding met de economische levensduur.Zoals afgesproken e-mail ik u mijn contact gegevens en enige aanvullende informatie omtrent uw klacht.Indien u nog vragen of opmerkingen heeft verneem ik graag van u.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
    info@abswoude.net
    Vanuit het hoofdkantoor is er contact opgenomen en met een rekensom bleek dat ik een bijdrage van 39% zelf moet betalen, wel moet ik eerst de gehele nota voldoen en dan moet het filiaal van MediaMarkt mij de voorgeschoten 61% terugbetalen. Ik heb een email vanuit het hoofdkantoor dus verwacht geen problemen over de betaling. Wasmachine is gerepareerd dat is heel netjes afgehandeld!

info@abswoude.net

Ook een klacht indienen over Media Markt?